ترکیه از تهیه سوخت هواپیماهای ایرانی خودداری می‌کند

پرشین خودرو: روزنامه «زمان» ترکیه گزارش داد که گروه «ویتول» مسئول تامین سوخت هواپیمائی ترکیه، از تهیه سوخت هواپیماهای ایرانی خودداری می‌کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایلنا، روزنامه «زمان» ترکیه نوشت: «پترول آفیس ترکیه، شرکت وابسته به ویتول هلند بر اساس مفاد تحریم‌های ثانویه آمریکا علیه ایران، تصمیمی را مبنی بر عدم تأمین سوخت هواپیماهای ایرانی در ترکیه اتخاذ کرد».


این روزنامه ترکی نوشت که این گروه در بیانیه‌ای مکتوب به شرکای همکار خود اعلام کرد: «چنان‌که می‌دانید، با توجه به تحریم‌های احتمالی و قوانین شرکت، از ابتدای ماه نوامبر امکان تأمین سوخت هواپیماهای خطوط هوایی ایران یا هر نوع هواپیمای وابسته به این کشور وجود ندارد».

«فاتح دونمز» وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه طی یادداشتی در مورد تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: «می‌دانیم که ترکیه از جمله کشورهایی است که از این تحریم‌ها معاف خواهد شد اما جزئیات این موضوع هنوز به دست ما نرسیده است».

بر اساس گزارش‌هایی که پیش از این منتشر شده است، هشت کشور به صورت موقت از تحریم‌های آمریکا علیه ایران معاف خواهند شد.

بلومبرگ پیش‌بینی کرد که شرکت «توپراش» بزرگ‌ترین شرکت صنعتی ترکیه از تحریم‌های آمریکا علیه ایران معاف شود.

 

سوخت رسانی

 


کاخ سفید در این‌باره اعلام کرد: «سخت‌ترین سیستم تحریم‌ها را علیه ایران به کار بسته و بخش‌های انرژی،‌ حمل و نقل و بانکداری را هدف قرار می‌دهیم».

آمریکا تحریم‌ها را علیه هشت کشوری که به واردات نفت ایران ادامه دهند، ‌اعمال نخواهد کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در ماه می گذشته از توافق هسته‌ای ایران با کشورهای ۵+۱ خارج شد و آن را از اساس معیوب توصیف کرد.

ترامپ روز جمعه در توئیتی نوشت: «تحریم‌ها از راه می‌رسند». وی همان شعار تکراری سریال تلویزیونی «بازی تاج و تخت» با عنوان «زمستان در راه است» را به کار گرفت.

کد خبر 104798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha