کد خبر 104851
۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
مسیر ریلی قم– تهران ایمن‌سازی شد

پرشین خودرو: مدیرکل راه‌آهن قم از تخریب ترانشه ۴۰۰ متری با ارتفاع ۱۷ متر به منظور ایمن‌سازی خطوط و سیر ایمن قطار‌های عبوری در مسیر قم – تهران و بالعکس خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، محسن اعتماد با بیان این خبر بیان کرد: این ترانشه در کیلومتر ۶۷ خط آهن قم – تهران ( بلاک نمکزار – علی آباد ) واقع شده بود که با عملیات فوق، خطر سقوط سنگ و ترانشه، رفع شد‌‌.

وی در تشریح اهمیت موضوع گفت: به صورت معمول امکان سقوط این نوع سنگ‌ها موقع عبور قطار و ایجاد ارتعاش ناشی از حرکت قطار بیشتر اتفاق می‌افتد که موجب بروز سانحه می‌شود؛ بنابراین شناسایی و برنامه ریزی جهت رفع نقاط حادثه خیز از جمله مواردی است که این اداره کل در برنامه های خود گنجانیده تا سفری ایمن برای مسافرین و قطارهای عبوری را تأمین کند.

 

ریل

 

مدیرکل راه‌آهن قم افزود: در برخی از مسیرها و خطوط راه‌آهن، سنگ‌های معلقی داخل ترانشه ها وجود دارد که در اثر بارندگی و شسته شدن اطراف آن، ریشه سنگ در داخل سطح کوه به مرور زمان کوتاه و سست شده و احتمال ریزش و سقوط آن وجود دارد بنابراین با شناسایی و مطالعه بر روی این ترانشه ها، کار سبک سازی و تخریب ترانشه‌ها آغاز می‌شود.

اعتماد اشاره به اینکه مسیر قم–‌تهران یکی از خطوط پر تردد حوزه استحفاظی راه‌آهن قم است گفت: ایمن سازی این محور به دلیل این که سالانه حجم بالایی از مسافر در این محور جابه‌جا می‌شود از اولویت‌های این اداره کل بود که انجام شد.

کد خبر 104851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha