ترمینال جدید ریلی نفتی در بندر شهید رجایی راه اندازی شد

پرشین خودرو: مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در راستای توسعه حمل ریلی فرآورده های نفتی و گسترش زیرساخت های ریل-بندر ترمینال جدید ریلی نفتی در بندر شهید رجایی راه اندازی شد.

به گزارش پرشین خودرو،  اله مراد عفیفی پور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با آغاز به کار آزمایشی این ترمینال ریلی، نخستین محموله نفت کوره تولیدی پالایشگاه اصفهان در قالب ۱۷ واگن مخزن دار با حجم ۹۵۰ تن امروز وارد بندر شهید رجایی شد که این فرآورده در عملیات بانکرینگ و سوخت رسانی به کشتی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

وی بیان داشت: با ایجاد این زیرساخت ریلی به صورت همزمان می توان ۴۴ واگن مخزن دار را با نرخ تخلیه حدود ۳۵۰ متر مکعب در ساعت تخلیه کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ابراز داشت: هم چنین ۲ دستگاه دیگ بخار نصب شده بر روی واگن امکان گرم کردن فرآورده ها را نیز فراهم می سازد.

 

شهید رجایی

 


عفیفی پور ادامه داد: زیرساخت ریلی این پایانه پیشتر به عنوان پارکینگ واگن ها استفاده می شد که هم اکنون این تاسیسات از توان تخلیه ماهانه ۲۲۲ هزار متر مکعب و سالانه حدود ۲ میلیون و ۶۶۴ هزار متر مکعب نفت کوره برخوردار است که بخش عمده ای از فعالیت های بانکرینگ در بندرخلیج فارس را دربرمی گیرد.

این مسوول بیان داشت: فرآورده های تخلیه شده از طریق سیستم های پمپاژ نصب شده در ترمینال ریلی نفتی و از طریق شبکه خطوط لوله بندر خلیج فارس امکان تخلیه واگن به تمامی مخازن متصل به این شبکه را فراهم کرده است.

عفیفی پور اظهار داشت: از این پس ۵ پالایشگاه بزرگ کشور شامل اصفهان، تهران، تبریز، اراک و کرمانشاه که به خط ریل وصل هستند، مستقیم به بندر شهیدرجایی دسترسی دارند و این یک مزیت بزرگ محسوب می شود.

به گفته وی، ایجاد ترافیک در مسیر درب ورودی، کاهش ایمنی مسیر تردد، مشکلات تخلیه کامیونی به مخازن و کندی عملیات تخلیه از جمله عوامل محدودیت آفرینی بود که با ایجاد ترمینال ریلی نفتی جدید مرتفع می شود.

کد خبر 104865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha