افزایش ۲ برابری توان تخلیه و بارگیری بندر شهیدرجایی

پرشین خودرو: مدیرکل تامین و تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندر شهیدرجایی به آخرین نسل جرثقیل‌های کانتینری سوپرپست پاناماکس مجهز شد.

به گزارش پرشین خودرو،  فرهاد منتصر کوهساری درباره تجهیز بندر شهیدرجایی به آخرین نسل جرثقیل های کانتینری سوپرپست پاناماکس، افزود: یکی از فاکتورهای اثرگذار در استفاده از کانتینر جهت حمل بار، ارتقاء ایمنی و کاهش هزینه‌های مترتب بوده که با بسته بندی مناسب و مقرون به صرفه، صاحبان کالا تمایل به استفاده از کشتی های سایز برزرگ پیدا خواهند کرد.

وی تصریح کرد: همانگونه که نسبت به اعمال تغییرات در سایز و توانمندی‌های کشتی‌ها اقدام می‌شود. بنادر نیز بواسطه وابستگی به کشتی ها ملزم به استفاده از تجهیزات به روز دنبا است. از اینرو بندر شهیدرجایی به عنوان یکی از مهمترین بنادر کانتینری ایران در راستای افزایش توان تخلیه و بارگیری و کاهش مخاطرات و زمان ماندگاری کشتی های ورودی در بندر و در راستای افزایش میل و رغبت صاحبان کالا و کشتی‌های نسل جدید به آخرین نسل تجهیزات مجهز شده است.

مدیرکل تامین و تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: بواسطه ورود نسل جدید کشتی های سوپرپست پاناماکس سازمان بنادر نسبت به انعقاد قرارداد طراحی ساخت نصب و راه اندازی و تحویل ۱۲ دستگاه جرثقیل کانتینری سوپرپست پاناماکس جهت منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی اقدام کرد تا امکان ارائه خدمات به کشتی های مذکور در پایانه کانتینری شماره ۲ بندر شهید رجایی فراهم شود.

وی توضیح داد: این قرارداد به مبلغ تقریبی ۱۰۴ میلیون یورو به صورت گشایش اعتباری LC با کشور ایرلند منعقد شده و از تاریخ ۲۶ شهریور سال ۹۵ تا ۲۶ آبان ماه سال جاری ادامه داشت و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه ۱۰۰درصد آماده بهره‌برداری می‌باشد.

کوهساری اذعان داشت: خرید ۱۲ دستگاه گنتری کرین و مونتاژو نصب آنها در اسکله‌های جنوبی و غربی توان تخلیه و بارگیری بندر را به دو برابر افزایش داده است.

جابجایی ۸ دستگاه جرثقیل ZPMC در اسکله های شرقی بندرشهیدرجایی

وی اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی به منظور ایجاد ظرفیت در اسکله های غربی و شرقی خود در بندر شهیدرجایی نسبت به جابجایی گنتری کرین های ZPMC به اسکله های شرقی اقدام و همزمان تجهیزات جدید خریداری شده را یه جای آنها منتقل نموده تا بتواند در تمامی اسکله های کانتینری خود نسبت به ارائه سرویس اقدام کند.

کوهساری گفت: کار انتقال این تجهیزات به اسکله های شرقی و غربی به دلیل رعایت ایمنی و اهمیت حفظ سازه و جلوگیری از دمونتاژ و مونتاژ مجدد به صورت مونتاژ شده و ایستاده به شرکت ایرانی با همکاری شرکت چینی سازنده تجهیزات واگذار شده که این روش علاوه بر صرفه جویی زمانی هزینه جابجایی و ریسک های پیش رو را به شدت کاهش داده است.

وی اظهار داشت: در این روش با هم ترازی کشتی با اسکله و چیدمان ریل های موقت در اسکله و عرشه کشتی و استفاده از جک های تناژ بالا نسبت به آماده سازی جرثقیل ها جهت انتقال به کشتی اقدام و در فرصت مناسب و استفاده از جزر و مد دریا و تانک های تعادل کشتی تجهیز را به سمت شناور حرکت داده و به همین روش نسبت به پیاده سازی در اسکله موردنظر و انجام مراحل خروج جهت استقرار بر اسکله مقصد مدیریت نموده و پروسه خروج کامل می گردد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل تامین و تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: انتقال این تجهیزات به اسکله شرقی و استقرار تجهیزات جدید در اسکله های جنوبی و غربی بندر این امکان را فراهم می نماید که به طو ر همزمان هر دو اپراتور بندر بتوانند کشتی های ورودی و خروجی را سرویس داده و باعث افزایش بهره وری در اسکله های بندر گردند.

کد خبر 104877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha