کد خبر 104882
۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۶
گوشی‌های دزدیده شده ایرانی در افغانستان

پرشین خودرو: با خیال راحت گوشی را به رابطان می‌فروشند، معامله با آنها كم‌خطر‌تر است، مطمئن هستند گوشی‌ها ردیابی نمی‌شود و دست پلیس به آنها نمی‌رسد. گوشی‌هایی كه هشت تا 15 میلیون تومان قیمت دارد را دو میلیون تومان می‌فروشند و كارو كاسبی‌شان سكه شده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از روزنامه جام جم، به گفته یكی از مالخران، افغان‌ها عاشق گوشی‌های اپل و خریدار خوبی برای این گوشی‌ها هستند، به همین خاطر آنها نیز به دزدان سفارش این مدل گوشی را می‌دهند.

اغلب این گوشی‌ها را می‌شود در دكان‌ها، دستفروشان و برخی بازارهای گوشی یا با اصطلاح دیگر بازار سیاه پیدا كرد. مردم می‌گویند این گوشی‌ها از ایران و پاكستان در بازار هرات به فروش می‌رسد، هیچ‌گونه سندی ندارد. شهروندان هرات می‌گویند‌؛ گوشی‌هایی را كه در دسترسشان قرار می‌گیرد و از دكان‌ها خریداری كرده‌اند، هیچ گونه سندی مبنی بر این‌كه سرقتی نیست، ندارند. با خرید این گونه گوشی‌ها بارها پیش آمده كه در كشورهای مذكور مشكلاتی نیز برای آنان پیش آمده است.

فروش به افغان‌ها، پر‌درآمد است

در جریان طرح پلیس آگاهی تهران برای دستگیری سارقان و مالخران دستگیر شده است. با باندهای سرقت همكاری می‌كرد و گوشی‌های سرقتی آنها را می‌خرید و از این راه درآمد خوبی برای خود رقم زده بود. مهندس نرم افزار است و در پوشش مغازه تعمیر تلفن همراه، مالخری می‌كرد.

گوشی‌ها را چند می‌خریدی؟

من فقط آیفون می‌خریدم و دزدانی كه این گوشی را سرقت می‌كردند سراغ من می‌آمدند. هر گوشی را بین 300 تا 500 هزار تومان می‌خریدم . بستگی به مدل گوشی و سالم بودن آن داشت.

چطور می‌فروختی؟

گوشی‌ها را جمع می‌كردم و وقتی تعدادشان زیاد می‌شد به یكی از شهرهای شرقی كشور می‌بردم و به رابطم می‌فروختم. او اهل افغانستان بود و این گوشی‌ها را در افغانستان می‌فروخت. این‌طوری گوشی‌ها قابل ردیابی نبود و کسی دستگیر نمی‌شد.

با رابط افغان چطور آشنا شدی؟

من مغازه تعمیر گوشی تلفن همراه دارم و در پوشش آن مالخری می‌كردم. یك روز مرد افغان به مغازه ام آمد و پیشنهاد همكاری داد و بعد از آن من با سارقان وارد معامله شدم.

هر گوشی را چند می‌فروختی؟

بین یك میلیون تا دو میلیون تومان.

درآمدت چقدر بود؟

بستگی به نوع گوشی‌ها و فعالیت سارقان داشت ماهی حدود 20 میلیون تومان می‌شد.

کد خبر 104882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha