افزایش قیمت خودرو هم به نفع مردم است

پرشین خودرو: عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی با اشاره به لزوم تعدیل منطقی قیمت خودرو، گفت: در شرایط فعلی نمی توان از خودروسازان انتظار عدم تغییر قیمت را داشت.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، شهرام آزادی  با تاکید بر ضرورت افزایش قیمت خودرو گفت: تحولات اقتصادی صورت پذیرفته طی ماه های گذشته در کشور نقش به سزایی در افزایش قیمت انواع کالا، خدمات و رشد تورم در بازار داشته است و بی شک در بازاری که شاهد افزایش ۱۰ الی ۵۰ درصدی قیمت کلیه محصولات هستیم نمی توانیم از خودروسازان انتظار عدم اعمال تغییرات قیمتی داشته باشیم.


وی افزود: با توجه به افزایش قیمت ارز، مواد اولیه و سایر هزینه های تحمیلی به خودروسازان، نباید آنها را مجبور به ثابت نگاه داشتن قیمت های خود کرده و در مقابل باید خودرو با قیمتی متعادل با شرایط بازار به مصرف کنندگان عرضه گردد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی تولید خودروی با کیفیت و استاندارد را حاصل افزایش کارشناسی شده قیمت ها دانست و گفت: افزایش قیمت مواد اولیه ، قطعات وارداتی و ممانعت از رشد قیمت خودرو موجب می شود که ضرر و زیان خودروسازان به قطعه سازان تحمیل شده و آنها برای جبران اقدام به کاهش کیفیت مواد اولیه کنند و با ساده سازی و حذف برخی آپشن ها سطح استاندارد را تنزل داده و مشتریان متضرر گردند.

 

خودرو

 


آزادی با تاکید بر ضرورت نظارت بر قیمت گذاری خودرو از جانب شورای رقابت گفت: سطح بدهی خودروسازان به سیستم بانکی، قطعه سازان و پیمانکاران افزایش یافته است و چنانچه خودروسازان داخلی نتوانند با قیمت فعلی در بازار دوام بیاورند و به تعهدات معوقه خود جامع عمل بپوشانند، قطعا در معرض ورشکستگی قرار خواهند گرفت، لذا بهترین راهکار نظارت و حمایت دولت از خودروسازان و ایجاد تعادل در قیمت ها بر اساس شرایط بازار است تا خودروسازان بتوانند توان مالی خود را تقویت کرده و سطح تکنولوژی خود را افزایش دهند.

وی در پایان تاکید کرد: شورای رقابت برای جلوگیری از ضرر مردم باید از روش دستوری خود برای قیمت گذاری صرف نظر کرده و مانند گذشته غیرکارشناسانه عمل نکند و در مقابل باید برای خودروسازان در قبال افزایش قیمت تعهداتی ایجاد کرد تا برنامه های خود را نسبت به افزایش کیفیت و تکنولوژی ارائه دهند.

کد خبر 104883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha