کد خبر 104931
۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
کاهش صف انتظار در مراکز معاینه فنی

پرشین خودرو: عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروز صف انتظار در مراکز معاینه فنی به کمتر از دو ساعت کاهش پیدا کرده و میزان ثبت نام اینترنتی برای اخذ گواهی معاینه فنی به حدود شش هزار نفر رسیده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازمیزان، آرش حسین میلانی در نود و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری در خصوص آلودگی هوای شهر تهران اطهار کرد: در حال حاضر ۱۴ روز از نبرد ۱۲۰ روزه با آلودگی هوا را پشت سر گذاشته‌ایم و در این مدت مردم و مسئولین همکاری بسیار مناسبی داشتند، به شکلی که در این روز‌ها به لحاظ آلودگی هوا روز ناسالم نداشتیم و ۵ و ۶ آبان ماه شاهد وجود هوای پاک در شهر تهران بودیم که از اهمیت به سزایی برخوردار است.


وی ادامه داد: تاکنون ۷۰ هزار نفر از شهروندان موفق به اخذ معاینه فنی شدند، اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که شرایط تهویه طبیعی هوا در روز‌های پیش رو به گونه‌ای خواهد بود که ظرفیت تهویه طبیعی به یک سوم کاهش پیدا می‌کند. در حقیقت کمک‌های طبیعی برای کاهش آلودگی هوا، کاهش می‌یابد.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: باید خود را برای روز‌های آینده و شرایط جوی که موجب تشدید آلودگی هوای شهر تهران می‌شود تجهیز و آماده کنیم. قطعا برای انجام این مهم نیازمند برنامه ریزی دقیقی هستیم.

 

مراکزفنی

 

میلانی با اشاره به این که چهار مرکز معاینه فنی در حال حاضر در شهر تهران به صورت سه شیفت کار می‌کنند، گفت: امروز صف انتظار در مراکز معاینه فنی به کمتر از دو ساعت کاهش پیدا کرده و میزان ثبت نام اینترنتی برای اخذ گواهی معاینه فنی به حدود شش هزار نفر رسیده است، اما بی تردید اگر در روند اجرای این برنامه‌ها با اهمال مواجه شویم مشکلات بسیاری پیش روی ما خواهد بود. راهنمایی و رانندگی تاکنون همکاری مناسبی داشته، اما همچنان نگرانی در خصوص طول صف اخذ گواهی معاینه فنی و موضوع اعمال جریمه‌ها وجود دارد.

میلانی اضافه کرد: بر اساس آخرین گزارش سازمان بهداشت جهانی از هر ده نفر ۹ نفر در معرض آلودگی هوا قرار دارند. به این ترتیب مشکل آلودگی هوا در تمامی کلان شهر‌های دنیا وجود دارد.

به گفته وی حدود ۶۰ میلیارد تومان بودجه جاری و ۱۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی برای راهنمایی و رانندگی در نظر گرفته شده و باید همکاری‌ها در حوزه مقابله با آلودگی هوا افزایش پیداکند. بی تردید باید برای روز‌هایی که شاخص آلودگی هوا بیش از ۲۰۰ می‌شود و موجب تعطیلی مدارس و ایجاد مشکل و زحمت برای شهروندان می‌شود بیاندیشیم و راهکار‌های مناسب را در دستور کار قرار دهیم.

کد خبر 104931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha