اتصال شبکه راه آهن ایران و عراق در دستور کار است

پرشین خودرو: دبیر ستاد اربعین کشور با اشاره به ضرورت اتصال شبکه راه آهن ایران به عراق گفت: اتصال راه آهن جمهوری اسلامی از مسیر کرمانشاه و مهران به خطوط راه آهن عراق از جمله موضوعاتی است که با جدیت پیگیر آن هستیم.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایرنا، حسین ذوالفقاری روز سه شنبه در دیدار با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو مجلس خبرگان رهبری در ساختمان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، افزود: با دستور رییس جمهوری، ایران با همکاری طرف عراقی به به دنبال توسعه زیرساخت های حمل و نقل عمومی این کشور است .


وی با اشاره به پیگیری برای بازگشایی مرز خسروی گفت: اگر این مرز راه اندازی شود 30 درصد از بار ترافیکی مرز مهران کاهش می یابد و از طرف ایران هیچ مشکلی برای باز کردن این مرز نداریم ولی طرف عراقی ملاحظاتی برای تامین امنیت زوار در مسیر این مرز هستند.
ذوالفقاری درادامه با تاکید بر اینکه پیگیر لغو روادید میان ایران و عراق در طول سال هستیم، گفت: این برنامه اقدامی مهم برای توسعه روابط ایران و عراق است.
دبیر ستاد اربعین کشور گفت: با وجود تمایل ایران و عراق برای لغو روادید برخی محدودیت های زیرساختی در عراق موجب شده تا این پیگیری ها تاکنون به نتیجه ای نرسد.
وی با بیان اینکه اقدام های خوبی برای توسعه زیرساخت های حمل و نقل و خدمات رسانی در ایران و عراق در حال انجام است گفت: مسیرهای پر حجم تردد زائران اربعین در حال چهاربانده شدن است که مسیر مهران تا پایان امسال تکمیل و مسیر نجف نیز در حال انجام است.

 

راه آهن

 

** دستگیری تعدادی از مخلان امنیت اربعین
وی درادامه یکی از نگرانی های مسئولان ایران و عراق را تامین امنیت زائران اربعین دانست و گفت: در طول برگزاری راهپیمایی اربعین شاهد تهدیدات امنیتی بودیم که با هوشیاری نیروهای اطلاعاتی ایران و عراق تمام عوامل این ناامنی ها پیش از هرگونه اقدامی شناسایی و دستگیر شدند.
وی افزود: برخی افراد مغرض به دنبال ایجاد رخنه و به حاشیه بردن راهپیمایی عظیم اربعین بودند که با تدابیر انجام شده تمام این توطئه ها خنثی و این راهپیمایی عظیم در کمال امنیت و آرامش به پایان رسید.
ذوالفقاری با بیان اینکه بیش از 140 پایگاه درمانی در داخل و خارج کشور در پیاده روی اربعین به زائران خدمت رسانی کردند اظهار داشت: بیش از 5 میلیون وعده غذایی در داخل کشور عراق توزیع و بیش از 2 میلیون تن در مسیر پیاده روی اربعین در موکب های ایرانی اسکان یافتند.
رییس ستاد اربعین و معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو کرد.

کد خبر 104932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha