کد خبر 104953
۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا

پرشین خودرو: نتایج انتخابات میان دوره‌ای آمریکا نشان داد که دموکرات‌ها اکثریت کرسی‌های مجلس نمایندگان را در اختیار گرفتند. این در حالی است جمهوریخواهان موفق به حفظ اکثریت خود در مجلس سنا شده‌اند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تابناک، با پایان یافتن انتخابات کنگره در ایالت های شرقی آمریکا، رسانه ها با گمانه زنی در خصوص نتایج اولیه انتخابات، بخت دموکرات ها برای کسب کرسی های مجلس نمایندگان را بیشتر دانستند.

نظرسنجی های انجام گرفته در حوزه های رای گیری ایالت های شرقی نشان می دهد دموکرات ها بخت بیشتری برای تصاحب کرسی های مجلس نمایندگان دارند.

بر این اساس انتظار می رود دموکرات ها در این دوره بیش از ۳۰ کرسی بیشتر از دوره قبلی به دست آورند که این به معنای کسب اکثریت مجلس نمایندگان توسط آنها است.

این در حالی است که کفه ترازو در انتخابات مجلس سنا به نفع جمهوری خواهان سنگین تر است و نظرسنجی ها از تصاحب ۵۲ کرسی از مجموع ۱۰۰ کرسی این مجلس توسط جمهوری خواهان حکایت دارد.

طبق آرای شمارش شده تا کنون، پیروزی شماری از نامزدهای انتخاباتی از جمله «برنی سندرز» سناتور مستقل ایالت ورمونت و «تیم کین» سناتور دموکرات ایالت ویرجینیا قطعی شده است.

همچنین در مجلس نمایندگان، دموکرات ها ۳۹ کرسی و جمهوری خواهان نیز ۴۹ کرسی کسب کرده اند و سرنوشت باقی کرسی ها با پایان یافتن شمارش آرای انتخاباتی مشخص خواهد شد.

شبکه تلویزیونی «ان‌بی‌سی نیوز» نیز از داخل حوزه‌های اخذ رای برای انتخابات کنگره آمریکا گزارش داد که ۵۴ درصد از شرکت‌کنندگان در این انتخابات، مخالف سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور بودند.

بر این اساس ۴۷ درصد این افراد «مخالفت شدید» و ۷ درصد آنها «مخالفت کلی» با ترامپ داشته‌اند. از میان شرکت‌کنندگان در انتخابات روز سه شنبه، مجموعا ۴۴ درصد هم از سیاست‌های رئیس جمهوری آمریکا ابراز رضایت کردند.

در نظرسنجی دیگری که شبکه سی‌ان‌ان در همین رابطه منتشر کرده، آمار موافقان و مخالفان ترامپ به ترتیب ۵۵ و ۴۴ درصد ذکر شده است.

گفتنی است در انتخابات میاندوره ای کنگره آمریکا که روز سه شنبه برگزار شد مردم این کشور برای انتخاب ۴۳۵ نماینده مجلس نمایندگان، ۳۵ سناتور مجلس سنا و فرمانداری ها به پای صندوق های رای رفتند.

کد خبر 104953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha