سران کشورهای جهان چه ماشینی سوار می شوند؟

پرشین خودرو: برای حمل و نقل سران کشورهای مهم جهان از چه نوع ماشینی استفاده می‌شود؟ برای گرفتن پاسخ این سوال با پرشین خودرو همراه باشید.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، یکی از مهم‌ترین مواردی که برای سران کشورهای بزرگ جهان حائز اهمیت است، امنیت آنان و شرایط مناسب برای حمل و نقل آنان خواهد بود و از زمانی که "جان اف کندی" رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا ترور شد، این موضوع به طور جدی پیگیری شده و حالا شاهد طراحی و ساخت وسایل نقلیه اختصاصی و کاملا ذره پوش برای رئسای جمهور ایالات متحده آمریکا هستیم. حال پیرو همین موضوع، قصد داریم امروز در قالب یک مقاله وسایل نقلیه مورد استفاده توسط سران کشورهای بزرگ و مهم جهان را مورد بررسی قرار دهیم که دنبال کردن و توجه به آن خالی از لطف نخواهد بود.

- ولادیمر پوتین، رئیس جمهور روسیه

برای جابجایی ایمن رئیس جمهور فدراسیون روسیه، خودروی جدیدی تحت عنوان "اوروس سنات" مورد استفاده قرار گرفته است که بعد از معرفی توانست بازخوردهای بسیار زیادی در رسانه های بین المللی داشته باشد، زیرا این خودرو همانند اتومبیل ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا دارای ذره سنگین بوده و مقاوم سازی آن باعث شده است تا وزنی 6.5 تنی بدست آید، اما به لطف استفاده از یک پیشرانه قدرتمند هشت سیلندر 4.4 لیتری و همچنین استفاده از یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک، می توان خروجی قدرت 598 اسب بخاری بدست آورد که باعث شده عملکرد اتومبیل در سرعت به چیزی حدود 190 کیلومتر برساعت برسد.

 



- پاپ فرانسیس، رهبر دولت واتیکان

زمانی که پاپ فرانسیس تبدیل به رهبر دولت واتیکان و همچنین مسیحیان شد، در ابتدا از خودروی فولکس واگن فایتون استفاده می کرد و سپس جایگزین یک دستگاه فورد فوکوس شد. اما پاپ فرانسیس دو اتومبیل دیگر را هم به خدمت گرفته است که یکی از آنان خودروی G500 بوده و از سال 2007 میلادی خدمت آن آغاز شده و دیگری هم مرسدس بنز G500 در مدل های 2012 خواهد بود که از همان سال در اختیار پاپ فرانسیس قرار گرفه است. گفتنی است که پاپ فرانسیس هنگام مسافرت به کشورهای دیگر، یکی از این دو اتومبیل را در هواپیمای مخصوص خود قرار می دهد، اما اگر این شرایط فراهم نباشد، از خودروهای ضدگلوله محلی کشورهای دیگر استفاده خواهد شد، اما قبل از آن توسط یک واحد از گارد ویژه سوئیسی بازرسی و کنترل می شود.

 



- آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و همچنین فرانک والتر اشتاین مایر رئیس جمهور کشور آلمان از ماشین های وطنی استفاده می کنند و گزینه مشترک آنان خودروی "آئودی A8 L" خواهد بود که پیشرانه قدرتمند آن می تواند خروجی قدرت 500 اسب بخاری داشته باشد. یک نکته جالب در مورد وسایل نقلیه مهم دولتی، شماره پلاک آنان خواهد بود که شماره پلاک 0-1 متعلق به رئیس جمهور است، پلاک 0-2 برای صدراعظم بوده، پلاک 0-3 در اختیار وزیر امور خارجه قرار می گیرد و با اضافه شدن شماره پلاک، اهمیت مشاغل دولتی و افراد حمل شده توسط اتومبیل هم کاهش پیدا می کند.

 



- امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه

رئیس جمهور کشور فرانسه در موقعیت جدید خود از شاسی بلند لوکس این کشور، یعنی خودروی DS 7 کراس بک استفاده می کند که به عنوان اولین شاسی بلند لوکس گروه خودروسازی پژو سیتروئن به شمار می آید. حال نسخه آماده شده برای رئیس جمهور فرانسه یک رنگ منحصربه فرد آبی تاریک دارد، لوگوی ریاست جمهوری بر روی آن نصب شده، رینگ های 20 اینچی آلیاژی دارد و همچنین برای لذت بردن از سواری با اتومبیل، یک سقف کاملا پانوراما دارد.

 



- پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا

نخست وزیر اسپانیا به همراه یک دستگاه آئودی A8 L جابجا می شود که پیش از این در اختیار "ماریانو راخوی" بوده است. اما این خودرو یک نسخه استاندارد نبوده و دولت اسپانیا با پرداخت هزینه 498 هزار و 42 یورو به کمپانی خودروسازی فولکس واگن و آئودی، استقامت بدنه اتومبیل را به صورت شرکتی افزایش داده است تا در برابر گلوله مقاوم باشد. گفتنی است که این ماشین دارای موتور 4 لیتری هشت سیلندر بوده و می تواند خروجی قدرت 450 اسب بخاری داشته باشد.

- فلیپه ششم، پادشاه اسپانیا

شاید نخست وزیر اسپانیا آئودی A8 L تقویت شده سوار شود، اما پادشاه کشور اسپانیا یعنی "فلیپه ششم" از اتومبیل های کلاسیک و تاریخی برای جابجایی خود استفاده می کند که یک دستگاه مرسدس بنز کلاسیک و یا رولزرویس فانتوم 6 کروکی بوده و از سال 2014 میلادی برای جابجایی وی مورد استفاده قرار گرفته است، این درحالیست که خودروی مذکور از سال 1975 میلادی برای پدر "فلیپه ششم"، یعنی خوآن کارلوس یکم خدمت رسانی کرده است. با این حال، فلیپه ششم از چندین وسیله نقلیه مختلف استفاده می کند و قراردادهای آنان با شرکت های بزرگی همچون ولوو، مرسدس بنز، آئودی و یا حتی لکسوس خواهد بود که در حال حاضر به طور شخصی با آئودی RS6 سدان به عنوان کادوی تولد 50 سالگی خود رانندگی می کند.

 


 

کد خبر 104972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha