کد خبر 104974
۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵
افزایش قیمت خودروهای میان‌رده تسلا

پرشین خودرو: پس از فراز و نشیب‌های بسیاری که تسلا طی سال‌های اخیر تجربه کرده است، حال شاهد افزایش قیمت محصولات میان رده این شرکت هستیم.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه، تنها پس از یک هفته از معرفی مدل جدید خودرو 3Model ، قیمت پایه این خودرو از 45000 دلار به 46000 دلار تغییر پیدا کرد. Tesla این تغییر را در سایت خود اعلام کرده است.سخنگو Tesla تایید کرد که این شرکت ممکن است اندکی تغییرات در قیمت گذاری خود اعمال کند، البته وی توضیحی در مورد جزئیات این تغییر قیمت نداده است. پیش از این تغییر، تسلا اعلام کرده بود که همان قیمت 45000 دلار را برای سفارش‌های پیشین (که در حال حاضر ثبت شده ‌اند) در نظر گرفته است.

خودرو میان‌رده Model 3 هفته پیش در یک خبر غافل گیر کننده توسط مدیر عامل Tesla ایلان ماسک در توئیتر معرفی شد. این خودرو مسافت تخمینی 260 مایل را با یک مرتبه شارژ طی می‌کند. همچنین اتومبیل Model 3 با چرخ‌های عقب محرک تولید شده و میان گزینه‌های رده‌بالا و دوربرد شرکت (که از 52000 دلار شروع می‌شود و دارای محرک چهارچرخ و 310 مایل برد است) و مدل مقرون‌ به صرفه با دامنه استاندارد(که هنوز در دسترس نیست) قرار می‌گیرد.

 

تسلا

 

مدل مقرون به صرفه که مشخصات آن از زمان معرفی این خودرو در سال 2016 اعلام شده بود نیز با قیمت 35000 دلار شروع می‌شود و مسافت تخمینی 220 مایل را طی می‌کند. گفتی است این خودرو سال 2019 به بازار عرضه می‌گردد.

ایلان ماسک همچنین اعلام کرده است که اگر خودروهای 3 Model با برد استاندارد، به زودی فروش نروند این شرکت خواهد مرد! زیرا کمپانی تنها چند ماه است که پس از فروش مدل‌های رده‌بالا، به سوددهی رسیده است و از طرفی مدل میان رده برای کسانی ساخته شده که به دنبال نسخه ارزان تر از Model 3 بوده‌اند.

لازم به ذکر است که شرکت تسلا برای ساخت این خودرو حتی به اصلاح فرایند تولید نیز دست زد. در گذشته Tesla از نرم افزارهای گوناگون برای ساخت محدوده مصنوعی ظرفیت باتری‌ها استفاده می‌کرد. با این مقدمه ماسک اعلام کرده است که مدل میان‌رده مذکور بر پایه همان نرم افزار مدل‌های رده‌بالا ساخته شده است ولی قیمتی معادل اتومبیل‌های میان رده دارد.

کد خبر 104974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha