مرسدس بنز AMG GT رودستر سریع تر است یا کوادکوپتر!؟ + ویدئو

پرشین خودرو: مرسدس بنز با فاصله گرفتن از دنیای خودرو، به جنگ یک هواپیمای کوچک بدون سرنشین رفته است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، سیاست کاری دو خودروساز آلمانی یعنی مرسدس بنز و BMW برمبنای رقابت با یکدیگر جلو می‌رود، به همین دلیل رقابت نزدیک در سگمنت‌های مختلف میان این دو خودروساز آلمانی وجود دارد که حتی نیروی تولیدی پیشرانه‌های آنان هم نزدیک به یکدیگر هستند که بیشتر یک سیاست واحد برای ترغیب و افزایش هیجان مشتریان برای خرید تلقی می شود.

 



در میان محصولات مرسدس بنز، رودستر AMG GT را می‌توان رقیبی برای "بی ام و سری 8" معرفی کرد که نسخه رودستر آن روزهای گذشته رونمایی شد و جزییات آن را در پرشین خودرو مورد بررسی قرار دادیم، ولی امروز خودروی مرسدس بنز AMG GT رودستر نه به مصاف بی ام و سری 8 رودستر، بلکه به سراغ یک هواپیمای کوچک کنترلی، اما حرفه‌ای و مسابقه‌ای رفته است تا جنگی نو میان زمین و آسمان شکل دهد.

بیشتر بخوانید

تسلا «رودستر» از مریخ عبور کرد!

 



به طور خلاصه، هواپیمای بدون سرنشینی که در این ویدیو به مسابقه با مرسدس بنز AMG GT می‌پردازد، از هواپیماهای ملخ دار چهار موتوره است که می‌تواند سرعتی حدودا 150 کیلومتر برساعت برسد و در عین حال مانورپذیری بسیار بالایی هم داشته باشد . این هواپیما در واقع توسط فردی هدایت می‌شود که در خط شروع و در کنار مرسدس بنز بر روی صندلی نشسته است و از طریق کنترل از راه دور به هدایت آن می‌پردازد.

 



در مقابل این هواپیمای پرنده هم خودروی مرسدس بنز AMG GT رودستر قرار گرفته است که با حداکثر قدرتی 476 اسب بخاری به جنگ رقیب کوچک خود می‌رود. به طور دقیق‌تر، در زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه 4 لیتری توربوشارژر هشت سیلندر مورد استفاده قرار گرفته است که می‌تواند نیرویی 476 اسب بخاری تولید کند تا با ارسال آن توسط جعبه دنده‌ 8 سرعته اتوماتیک به سمت خروجی، حداقل شتاب 4 ثانیه و حداکثر سرعت 305 کیلومتر بر ساعت بدست آید که به نظر نمی‌رسد سقف سرعت در این رقابت چندان بکار بیاید، زیرا این دو وسیله زمینی و هوایی قرار است که با هم یک رقابت درگ داشته باشند و قبل از رسیدن به سرعت نهایی مسابقه آنان به پایان خواهد رسید، پس در این مسابقه شتاب گیری بسیار مهم تر از سقف سرعت خواهد بود.

کد خبر 104981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha