با حمایت یک خودروسازی، صدور برگه اسقاط تاکسی به یک مرکز بدون پروانه واگذار شد!

پرشین خودرو: بواسطه رانت و با حمایت یکی از شرکتهای خودروسازی، صدور 45 هزار برگه اسقاط تاکسی به یک مرکز بدون پروانه و غیر قانونی واگذار شده است در حالیکه سایر مراکز بیکار هستند و عملا سهمی از این طرح ندارند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، اقدام غیر قانونی و توام با رانت در جریان اسقاط تاکسی های فرسوده با گذشت بیش از 2 سال از نامه نگاری ها و انتقادات گسترده مراکز اسقاط به دستگاههای ذیربط، همچنان در حال انجام است و متاسفانه اعتراضات مراکز اسقاط در کشور تاکنون مانع از رانت بوجود آمده در این بخش نشده است.

انعقاد قرارداد اختصاصی یک شرکت خودروسازی با یکی از مرکز اسقاط تاکسی‌های فرسوده در طرح ملی نوسازی ناوگان عمومی موجب شده سهم بزرگی از اسقاط تاکسی ها به این مرکز سپرده شود و بدین ترتیب حلقه عملیات غیرقانونی و اعطای رانت کامل شود.

اوضاع فعلی مراکز اسقاط تاکسی ها در حالی از سوی یکی از شرکتهای خودروساز حمایت می شود که به گفته رئیس هیات مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت کشور، حمایت صورت گرفته موجب واگذاری صدور 45 هزار برگه اسقاط تاکسی به تنها یک مرکز فاقد پروانه و غیر قانونی شده است.

محمد حسین گودرزی در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با انتقاد نسبت به ادامه رانت اسقاط تاکسی ها فرسوده با محوریت مرکزی خاص در کشور، اظهار داشت: از وزیر جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت در آغازین روزهای مسئولیت در این وزارتخانه درخواست می شود به منظور عدالت در فعالیت مراکز اسقاط در کشور در خصوص مسائل موجود چاره اندیشی کرده و از فعالیت مراکز اسقاط غیر مجازی که با رانت ایجاد شدند و متاسفانه توسط یکی از خودروسازان نیز مورد حمایت جدی قرار گرفته، جلوگیری کنند.


واکنش یکی از دستگاههای اطلاعاتی به اقدام غیر قانونی یکی از مراکز اسقاط

وی گفت: متاسفانه بواسطه رانت و با حمایت یکی از شرکتهای خودروساز صدور 45 هزار برگه اسقاط تاکسی به یک مرکز بدون پروانه و غیر قانونی واگذار شده است در حالی که سایر مراکز بیکار هستند و عملا سهمی از این طرح ندارند.

رئیس کارگروه خودرویی اتحادیه صنایع اسقاط و بازیافت کشور تاکید کرد: متاسفانه با وجود نامه نگاری های بسیاری که با مراجع ذی صلاح و نظارتی و دستگاههای دولتی و اطلاعاتی صورت گرفته همچنان این اقدام غیر قانونی و ناعادلانه ادامه دارد و تنها نهادی که واکنش خوبی به این مساله نشان دارد اطلاعات سپاه بوده که امید است با پی گیری های همه جانبه جلوی این کار غیر قانونی گرفته شود.

 



گودرزی با اشاره به اینکه انجمن مخالفتی با ایجاد مراکز جدید ندارد، افزود: تنها انتظار ما این است که مراکز به صورت قانونی و با کسب مجوز ایجاد شوند.


انباشت 55 هزار برگه اسقاط در صفحه مراکز / سرمایه مراکز اسقاط نیز بواسطه تحمیل بار دولت و خودروسازان بلوکه شد

وی در ادامه به تاثیر وضعیت موجود در بیکاری بیش از 50 درصد کارگران مراکز اسقاط اشاره کرد و گفت: هم اکنون 55 هزار برگه اسقاط در صفحه مراکز انباشت شده است که چنانچه این رقم برگه در قیمت مصوب دولت که 2 و نیم میلیون تومان است، ضرب شود میزان سرمایه بلوکه مراکز اسقاط بواسطه تحمیل بار دولت و خودروسازان مشخص می شود چنانچه این مشکلات مراکز را ناگزیر نموده تا کارگران را اخراج کنند و مراکز را یکی بعد از دیگری تعطیل کنند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت کشور تصریح کرد: در شرایط کنونی علاوه از وزیر صمت، از وزیر راه به عنوان متولی امور اسقاط خودروها در کشور در خواست می شود که با توجه به اینکه مراکز با سرمایه خود آنها و بدون دریافت حمایت مالی دولت ایجاد شده است صرفا مراکز را حمایت کرده و راه را برای مراکز فعالیت آنها باز بگذارند با واگذاری تمام امور اجرایی مراکز اسقاط را به خود آنان ،صرفا نقش نظارتی خود را در این راستا اعمال نماید.


راهبردی برای بهبود اوضاع مراکز اسقاط / باید مطابق دستورالعمل دولت ،وظیفه صدور برگه اسقاط از دوش مراکز برداشته شود

گودرزی در پایان به راهبردی مهم برای بهبود فعالیت مراکز اسقاط پرداخت و گفت: بهترین راهی که می تواند اوضاع مراکز اسقاط را ساماندهی کند برداشت وظیفه صدور برگه اسقاط از عهده مراکز اسقاط است چرا که صدور برگه اسقاط ارتباطی به مراکز ندارد و در دستورالعمل اولیه مراکز اسقاط امر اسقاط به عهده واردکننده و خودروساز گذاشته شده و باید این بار از دوش مراکز اسقاط برداشته شود.

کد خبر 105029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha