کامیون هیدروژنی نیکولا وارد اروپا می شود + تصویر

پرشین خودرو: اخیرا اخبار زیادی در خصوص کامیون‌های عجیب و هیدروژنی "نیکولا" منتشر نشده اما این کمپانی در روزهای گذشته با تغییرات زیاد یک نمونه از انواع "Tre" را در معرض دید عموم قرار داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از عصرایران، کامیون "تری" یک نسخه هیدروژنی است که به صورت ویژه برای اروپا طراحی ساخته شد و شرکت سازنده قصد دارد تا پیش‌تولید آن را در سال 2020 آغاز کند.



کامیون

 

این کامیون باری در سه ورژن و با خروجی قدرت‌ 500 و 1000 اسب‌بخاری ساخته می‌شود. قدرتمندترین نسخه از این خودروهای باری با سامانه قدرتی الکترو- هیدروژنی کار خواهد کرد که می‌تواند با یک بار شارژ مسافتی حدود 500 تا 1200 کیلومتر را طی کند.

از آنجایی که "تری" انحصارا برای اروپا ساخته شده، ابعاد آن با محدودیت خودروهای این قاره همخوانی کامل خواهد داشت. طراحی متعارف‌تر این خودرو نسبت به نیکولا 1 و 2 این محصول را از کامیون‌های دیگر این کمپانی متمایز ساخته و قابلیت‌های کاربردی‌تری را برای کامیون رقم زده است.

کامیون هیدروژنی نیکولا وارد اروپا می شود این خودرو با داشتن باتری تقویت شده 800Vdc، سوخت هیدروژنی 120 kW و ترمز تقویت شده و هوشمند ظرفیت‌های حرکت در سطح 5 خودررانی را از آن خود کرده است.

محل ساخت این کامیون‌ها هنوز مشخص نیست اما کمپانی اعلام کرده نمونه‌های تولید شده این خودرو در اواخر سال 2022 یا اوایل 2023 در اختیار مشتریان اروپایی قرار خواهد گرفت.



کامیون

 

با وجود ارائه تصاویر رسمی از این خودرو، تری‌های نیکولا رونمایی رسمی خود را تا آوریل سال آینده جشن نخواهند گرفت.

نیکولا قصد دارد بیش از 700 ایستگاه تجدید انرژی هیدروژنی را تا سال 2028 در کانادا و آمریکا احداث کند. اولین ایستگاه هیدروژنی اروپا نیز در سال 2022 برای سوخت گیری مجدد این کامیون‌ها ساخته خواهد شد.

کد خبر 105086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha