افزایش قیمت بلیت هواپیما تاثیرات نامطلوبی بر صنعت گردشگری دارد

پرشین خودرو: عضو فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش قیمت بلیت هواپیما گردشگری را زمین گیر کرده، گفت: اگرچه این افزایش قیمت تاثیرات نامطلوبی بر گردشگری دارد اما صنعت هوایی نیز ناگزیر به این افزایش است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خانه ملت، مهرداد بائوج لاهوتی  درباره تاثیر افزایش قیمت بلیت‌های هواپیما بر صنعت گردشگری داخلی، گفت: افزایش قیمت بلیت هواپیما قطعا بر صنعت گردشگری اثر داشته و باعث کاهش میل و رغبت گردشگران به سفر می‌شود و گردشگری را زمین گیر خواهد کرد.

اگرچه افزایش قیمت بلیت هواپیما تاثیرات نامطلوبی بر صنعت گردشگری دارد و باعث کاهش گردشگری داخلی و خارجی می‌شود اما نمی توان وضعیت و شریط صنعت هوایی را نیز نادیده گرفت
افزایش قیمت بلیت هواپیما باعث کاهش گردشگری داخلی و خارجی می‌شود

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه افزایش قیمت بلیت هواپیما تاثیرات نامطلوبی بر صنعت گردشگری دارد و باعث کاهش گردشگری داخلی و خارجی می‌شود اما نمی توان وضعیت و شریط صنعت هوایی را نیز نادیده گرفت تمامی مواد اولیه و قطعات هواپیماها وارداتی است و افزیش نرخ ارز نیز مزید بر علت شده بنابراین شرکت‌های هوایی ناچار شدند قیمت‌های خود را علیرغم میل باطنی افزایش دهند.

وی بیان کرد: هواپیماهای جدید هر 150 هزار ساعت به over hall نیاز دارند اما از آنجایی که سن هواپیماهای کشور بیشتر از 20 سال است این اقدام باید هر 50 هزار ساعت یکبار برای آنها انجام گیرد درنتیجه میزان مصرف سوخت و تعویض قطعات آنها هزینه بیشتری در بر می گیرد.

مادامی که مشکلات صنعت هوایی کشور حل نشود نمی‌توان برای گردشگر داخلی اقدامی انجام داد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه افزایش نرخ ارز مشکلات متعددی را برای صنعت هوایی ایجاد کرده و بایستی وزارت راه و شهرسازی راهی برای این مشکل بیاندیشد، اظهار کرد: مادامی که مشکلات صنعت هوایی کشور حل نشود نمی‌توان برای گردشگر داخلی که به دنبال سفر با هواپیماست اقدامی انجام داد.

پروزهای چارتری؛ رونق گردشگری یا تیر خلاص به این صنعت؟

این نماینده مردم در مجلس خاطرنشان کرد: اگرچه افزایش قیمت هواپیما اجتناب‌ناپذیر است اما این افزایش قیمت بایستی منطقی باشد. نابسامانی‌های موجود در پروازهای چارتری به افزایش قیمت بلیت هواپیماها دامن می‌زند در نتیجه مانعی در مسیر رونق گردشگری است.
 

هواپیما

 

وی عنوان کرد: متاسفانه در پروزاهای چارتری قیمت ها سلیقه ای مشخص می‌شود به طور مثال در یک روز بلیت ها با قیمت های مختلف از 400 تا یک میلیون تومان عرضه می شود که نشاندهنده عدم نظارت دقیق است.

افزایش قیمت بلیت هواپیما در روزهای آخر صفر چه علتی داشت؟

لاهوتی ادامه داد: افزایش قیمت بلیت هواپیما در روزهای آخر صفر که پیک سفر به مشهد است به دلیل نابسامانی‌ها و عدم نظارت بود که نیاز است راهکار مناسبی برای آن اتخاذ شود برای حل این معضل سازمان میراث فرهنگی مذاکرات لازم را با وزارت راه و شهرسازی انجام دهد تا از آسیب و زیان به گردشگری جلوگیری کند.

نباید به دلیل توجه به گردشگری صنعت هوایی را رها کرد

عضو فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نباید به دلیل توجه به گردشگری صنعت هوایی را رها کرد دولت می‌تواند لایحه‌ای برای حمایت از گردشگران داخلی در راستای جبران مسائلی همچون افزایش قیمت سفر تدوین کند تا به تصویب مجلس برسد در این صورت گردشگری داخلی نیز رونق پیدا کرده و اشتغال و درآمد پایدار ایجاد می‌شود.

کد خبر 105125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha