چالش‌ مهم پایتخت مقابله با آلودگی هوا و توسعه حمل و نقل است

پرشین خودرو: شهردار تهران با اشاره به اهم مشکلات پایتخت عنوان کرد: مشکلات شهر تهران در دو زمینه آلودگی هوا و حمل و نقل عمومی بیشتر از سایر حوزه‌ها است و بر همین اساس تلاش کردیم در این خصوص فعالیت کنیم.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از میزان، سید محمدعلی افشانی اظهار داشت:یکی از مهم‌ترین اهدافی که در مدیریت شهری دنبال می‌شود بهبود کیفیت زندگی مردم است که یکی از شاخص‌های مهم آن شهر پاک است؛ شهری که عاری از نخاله و پسماند خانگی باشد.


وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ویژه تهران وجود نخاله‌های ساختمانی است که در طبیعت رها می‌شوند و تاثیرات منفی در پوشش گیاهی و اکوسیستم دارند، عنوان کرد: برای رفع این مشکل، امروز کارخانه پردازش نخاله‌های ساختمانی افتتاح می‌شود؛ کارخانه‌ای که می‌تواند روزانه ۳ هزار و ۳۰۰ تن نخاله ساختمانی را به مصالح ساختمانی تبدیل کند.

به گفته شهردار تهران هزینه راه اندازی این کارخانه ۶۷ میلیارد تومان بود و در آن مصالحی مانند کف پوش پیاده رو و سایر مصالحی که عمدتاً در شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد، تولید می‌شود.

افشانی همچنین از امضای قرارداد دو کارخانه دیگر در این زمینه خبر داد و گفت: این دو کارخانه در مجموع ۶ هزار و ۶۰۰ تن نخاله را به مصالح ساختمانی تبدیل می‌کنند. البته میزان تولید نخاله‌های ساختمانی بسیار زیاد است و در این شرایط تعداد کارخانه‌های تولید مصالح ساختمانی باید به تعدادی باشد که تمامی نخاله‌ها را پوشش دهد.

وی تصریح کرد: ضمن اینکه باید در چهار گوشه شهر کارخانه‌هایی از این دست ساخته شود تا دسترسی کامیون‌های حامل این نخاله‌ها به کارخانه‌ها تسهیل شود.

 

حمل و نقل

 


شهردار تهران همچنین از طراحی کارت اعتباری برای شهروندانی که زباله‌های خود را تفکیک می‌کنند، خبر داد و عنوان کرد: در قالب این طرح که در مرحله اول با ۲۰ هزار واحد مسکونی اجرا می‌شود، کیسه‌هایی به شهروندان برای تفکیک زباله داده می‌شود. با تحویل کیسه‌های زباله از سوی شهروندان، کارت اعتباری آن‌ها از جانب شهرداری تهران شارژ می‌شود.

افشانی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه توصیه شما به شهردار آینده تهران چیست، گفت: پیشنهاد من به شهردار آینده این است که بر شعار «شهر زیست پذیر و شهروند مشارکت پذیر» تاکید کند تا آینده بهتری برای این شهر وجود داشته باشد. امیدوارم هر کدام از دوستانی که کاندیدای مدیریت شهری هستند و در نهایت به عنوان شهردار تهران انتخاب می‌شوند، موفق باشند.

شهردار تهران با اشاره به اهم مشکلات پایتخت عنوان کرد: مشکلات شهر تهران در دو زمینه آلودگی هوا و حمل و نقل عمومی بیشتر از سایر حوزه‌ها است و بر همین اساس تلاش کردیم در این خصوص فعالیت کنیم.

افشانی تاکید کرد: برای توسعه حمل و نقل عمومی ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر کردیم و مجوز ۸۰۰ میلیارد تومان دیگر را هم از بانک مرکزی گرفته ایم که امیدوارم به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: در زمینه مقابله با آلودگی هوا نیز پروژه ایجاد کمربند سبز شمالی تهران به طول ۲۵ کیلومتر را پیگیری کردیم که تمام مراحل آماده سازی آن انجام شده است. من نیز در روز‌های گذشته از این پروژه بازدید کردم.

کد خبر 105175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha