افزایش ۳۰ درصدی تصادفات خسارتی در دو روز بارانی

پرشین خودرو: معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: با شروع بارندگی در شهر تهران در ۲ روز گذشته در مقایسه با سایر روز‌ها شاهد افزایش ۳۰ درصدی تصادفات خسارتی بوده‌ایم.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از میزان،  سرهنگ مسعود جبارزاده اظهار کرد: در شرایط بارانی میزان ضریب اصطکاک راه و لاستیک خودرو کاهش می‌یابد؛ که با لغزش و سر خوردن وسایل نقلیه، ما شاهد افزایش تصادفات عقب به جلو خودرو‌ها در دو روز گذشته بودایم؛ خوشبختانه این تصادفات تلفات جانی را در پی نداشته است.

وی در ادامه افزود: رانندگان در چنین شرایطی با سرعت مطمئنه رانندگی کنند؛ سرعت مطمئنه سرعتی است که در آن راننده بتواند با کنترل مناسب وسیله نقلیه از هر گونه تصادف و برخورد اجتناب کنند. یکی دیگر از فاکتور‌هایی که باید در این شرایط مورد توجه ویژه قرار گیرد؛ رعایت فاصله ایمن وسیله نقلیه با خودروی جلوی است.

 

تصادف

 

جبارزاده گفت: از آنجایی که با افزایش تصادفات در دو روز گذشته، ما شاهد افزایش نسبی حجم بار ترافیک در معابر شهر تهران به ویژه محدوده‌های مرکزی و مناطق شمالی هستیم، به شهروندان توصیه می‌شود رانندگان با رعایت اصول ایمنی در رانندگی به حفظ سلامتی همشهریان کمک کنند.
 

کد خبر 105188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha