کد خبر 105222
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۹
انقلاب در ساختمان سازی با کانتینرهای رباتیک

پرشین خودرو: دو شرکت تجاری با همکاری یکدیگر کانتینرهای بزرگی را تولید کرده اند که مجهز به بازوهای رباتیک برای ساخت و ساز در پروژه های ساختمانی هستند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، اتودسک که به علت تولید نرم افزار اتوکد شهرت دارد و شرکت هلندی دوراورمیر می گویند کانتینرهای یادشده مانند جعبه ابزارهایی عمل می کنند که می توانند بخش های مختلف یک ساختمان را بدون نیاز به دخالت نیروی انسانی بسازند.



در هر یک از این کانتینرها دو ربات دوقلوی TS-۹۵۰ شرکت پاناسونیک نصب شده که به راحتی بر روی کامیون قرار گرفته و به محل ساخت و ساز اعزام می شوند. این ربات ها بعد از خروج از کانتینر برای چاپ سه بعدی قطعات بزرگ ساختمانی به شیوه ای مستحکم و بادوام قابل استفاده هستند.

 

کانتینر

 

نتیجه کار ساخت ساختمان های بلندمرتبه با هزینه کمتر و سرعت بیشتر است.

هریک از این ربات ها را می توان با استفاده از الگوریتم های مختلف به شیوه های متنوعی برنامه ریزی کرد تا هر بار با استفاده از آنها قطعات ساختمانی تازه ای را تولید کرد.

با استفاده از این روش میزان تخریب منابع طبیعی هم کاهش می یابد و مشکل کمبود نیروی کار ماهر هم برطرف می شود. هنوز مشخص نیست این کانتینرها چه زمانی برای استفاده عمومی روانه بازار می شوند.

کد خبر 105222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha