قطعه سازان هم دست به دامان رئیس جمهور شدند

پرشین خودرو: در شرایط کنونی تنها راه جلوگیری از بحران بیکاری و تعطیلی قطعه سازان ، آزادسازی قیمت خودرو است و بدون شک اصلاح قیمت اولین گامی است که باید برای حل مشکلات قطعه سازان برداشته شود.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو ایران در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با بیان این مطلب افزود: روز گذشته و همزمان با اولین روز از سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودروی تهران جمعی از قطعه‌سازان کشور با حضور در غرفه انجمن قطعه‌سازان ایران به بیان مشکلات خود پرداختند و در ادامه و پس از بحث و بررسی، اکثریت شرکت کنندگان بر این مساله اتفاق نظر نمودند که مشکل اصلی اصلاح قیمت خودرو است و باید هر چه سریعتر قیمت خودرو آزاد شود.

مازیار بیگلو اظهار داشت: در این هم اندیشی که با حضور بیش از 100 قطعه ساز برگزار شد مقرر گردید در جریان برگزاری نمایشگاه قطعات، انجمن قطعه سازان به نمایندگی از قطعه سازان کشور طوماری را با امضاء شرکتهای قطعه ساز تهیه و برای رئیس جمهور ارسال نماید.

بیکاری 140 هزار نفر در صنعت قطعه سازی کشور

وی با اشاره به تبعات شرایط کنونی بر بیکاری حدود 140 هزار نفر در صنعت قطعه سازی کشور افزود: به طور قطع با آزادسازی قیمت خودرو، قیمت قطعات نیز اصلاح شده و بخش مهمی از مشکل بیکاری در این بخش برطرف خواهد شد.

دبیر انجمن قطعه سازان همچنین با توجه به عدم گشایش در پرداخت نرخ مابه التفاوت ارز قطعه سازان و مشکلات قطعه سازان در حوزه تامین و تولید، مهمترین اقدام برای رفع مشکلات را آزادسازی قیمت خودرو عنوان کرد و گفت: در حال حاضر اولویت ما اصلاح قیمت خودرو است زیرا اگر قطعه سازان ناگزیر به پرداخت مابه التقاوت نرخ ارز شوند با اصلاح قیمت ها هزینه های آن تامین و بخشی از مشکلات قطعه سازان حل خواهد شد.

 



بیگلو افزود: در صورتی که تامین ارز قطعه سازان نیز از شبکه نیما و یا بازار آزاد صورت گیرد با اصلاح قیمت خودرو و قطعات عملا این مشکل نیز حل می شود.

وی تصریح کرد: با اصلاح قیمت، نوسانات بازار در قیمت قطعه سازان و قیمت نهایی خودرو لحاظ خواهد شد و پس از آن می توان در خصوص سایر معضلات و مشکلات تصمیم گیری نمود.

وی در ادامه با توجه به برگزاری سیزدهمین نمایشگاه قطعات تهران ، نمایشگاه امسال را نسبت به سنوات گذشته بسیار متفاوت و دانست و اظهار داشت: به دلیل فشار اقتصادی و بی ثباتی اقتصادی در نمایشگاه امیال تعداد کمی از قطعه سازان شرکت کردند که واقعا جای تاسف دارد.

وی افزود: علاوه بر حضور کمرنگ قطعه سازان داخلی در بخش شرکتهای خارجی عموما قطعه سازان چینی و تعداد محدودی شرکتهای اروپایی حضور یافته اند.

کد خبر 105237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha