اهواز نخستین شهر ایران در زمینه استفاده از ریل باس

پرشین خودرو: عضو هیات مدیره راه‌آهن جمهوری اسلامی گفت: با توجه به اهتمام ویژه شهردار اهواز به اهمیت خطوط ریلی در رونق و توسعه کلانشهر اهواز، اهواز نخستین شهر ایران در زمینه استفاده از ریل باس بود و امیدوارم با همکاری شهرداری و راه‌آهن جنوب و تبلیغات و اطلاع رسانی بیشتر شاهد استقبال مردم اهواز از ریل باس باشیم.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، سعید رسولی در این جلسه که روز گذشته 21 آبان ماه با حضور مدیرکل راه‌آهن جنوب و شهردار اهواز برگزار شد با بیان رویکردهای اخیر این سازمان اظهار کرد: در دوره اخیر رویکرد بسیار موثری در مجموعه راه‌آهن در سطح کشور به وجود آمده که نوید تحولات بزرگی را در صنعت حمل و نقل کشور می‌دهد.

وی ادامه داد: در این رویکرد خدمات‌رسانی راه‌آهن صرفاً به مسافربری بین شهری محدود نمی‌شود، بلکه خطوط راه‌آهن در خدمت رفاه شهروندان در داخل شهرها، رونق صنعت، اشتغال‌زایی و گسترش توریسم و ... خواهد بود.

رسولی، خوزستان را یکی از استان‌های هدف در رویکرد جدید راه‌آهن خواند و گفت: هم اکنون طرح‌های بزرگی در استان خوزستان تعریف شده که شامل اتصال شلمچه به بصره، TOD ایستگاه اهواز ( TOD به معنای توسعه بر مبنای حمل و نقل همگانی) که شامل چند پروژه می‌شود، اتصال مسجدسلیمان به اهواز، اتصال سربندر به خرمشهر و ... هستند که با بهره‌برداری از این طرح‌ها گشایش در استان خوزستان و کشور پدید می‌آید.

وی به وضعیت کشور در حال حاضر اشاره کرد و افزود: هم اکنون ما در حال جنگ اقتصادی با دشمنان هستیم و بر این اساس باید هر دستگاهی تمام ظرفیت‌های خود را برای حل مشکلات کشور پای کار بیاورد و راه‌آهن جمهوری اسلامی نیز بر این اساس آماده همکاری است.

رسولی، با تشکر از همراهی شهردار اهواز اظهار کرد: با توجه به اهتمام ویژه شهردار اهواز به اهمیت خطوط ریلی در رونق و توسعه کلانشهر اهواز، اهواز نخستین شهر ایران در زمینه استفاده از ریل باس بود و امیدوارم با همکاری شهرداری و راه‌آهن جنوب و تبلیغات و اطلاع رسانی بیشتر شاهد استقبال مردم اهواز از ریل باس باشیم.

 

ریل باس

 


13 ایستگاه ریل باس در اهواز ایجاد می‌شود

در ادامه منصور کتانباف شهردار اهواز اظهار کرد: با صدور مجوز از سوی راه‌آهن کشور، به زودی عملیات اجرایی پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح سپنتا و ۱۸ متری چهارم کیان آباد، احداث ١٣ توقفگاه ریل باس درون شهری و تعریض و توسعه خیابان امام شرقی (ره) از محدوده ایستگاه راه‌آهن کارون تا خیابان شهید رستگاری مطابق طرح‌های مصوب آغاز می‌شود.

وی در خصوص احداث ۱۳ ایستگاه ریل باس گفت: بر اساس توافق انجام شده، فعلاً ایستگاه‌های مکانیزه با دارا بودن امکانات رفاهی اولیه نظیر وسایل سرمایشی و گرمایشی و ... در محل‌های مورد نظر احداث و به تدریج سازه‌های دائمی طبق استانداردهای راه‌آهن احداث می‌شود.

کتانباف افتتاح خطوط ریل باس را زمینه‌ساز تحولی بزرگ در حمل و نقل شهری دانست و بر ضرورت اطلاع رسانی هرچه بیشتر برای تشویق مردم به استفاده از ریل باس تاکید کرد.

وی همچنین از همکاری و تلاش‌های مجموعه راه‌آهن جنوب و کشور به ویژه عضو هیات مدیره راه‌آهن و مدیرکل راه آهن جنوب تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 105249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha