راهکار کاهش قیمت خودرو معافیت مالیاتی خودروسازان است

پرشین خودرو: عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: باید خودروسازان را به صورت موقت از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف کرد زیرا این موضوع باعث کاهش قیمت خودرو می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خانه ملت، سیدجواد حسینی کیا  در خصوص تعیین قیمت جدید خودروهای تولید داخل تا هفته آینده، اظهار داشت: در حوزه خودرو دولت باید در شرایط اقتصادی و اجتماعی با توجه به نوسانات ارزی بخشی از بخشودگی‌ها و معافیت‌های مالیاتی را به منظور جلوگیری از افزایش قیمت خودرو اعمال کند.

مهلت دوساله بروزرسانی به خودروسازان داده شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت مهلت دو ساله‌ای را در اختیار خودروسازان قرار دهد و بعد از گذشت دو سال تعرفه واردات خودرو را به صفر برساند، گفت: دولت می‌تواند برای بروزرسانی صنعت خودرو در مهلت دو ساله پیشنهادی، وام های بلند مدت و کم بهره‌ای را در اختیار خودروسازان قرار دهد.
 

 

خودروسازان

 


خودروهای صادرات محور تولید شود

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خودروسازان باید بتواند در مدت دوسال تولیدات خود را به روزرسانی کند تا خودرو‌هایی ارزان قیمت، صادرات محور و رقابت پذیر تولید کند، ادامه داد: تولیدات خودروسازان باید بعد از حمایت های اعمالی قدرت رقابت و تصاحب بازارهای جهانی را داشته باشد.

مالیات بر ارزش افزوده بسیاری از قطعات خریداری شده توسط قطعه سازان پرداخت شده است
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه اقشار متوسط و ضعیف جامعه دیگر توان خرید خودرو ندارند، اظهار داشت: در شرایط کنونی ظرفیت افزایش قیمت خودروهای تولید داخل علی رغم اینکه قیمت تمام شده محصولات بالاتر است وجود ندارد.

معافیت دوسال خودروسازان از پرداخت مالیات موجب کاهش قیمت می‌شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه مردم توان خرید خودرو را ندارند، خاطرنشان کرد: باید خودروسازان را به صورت موقت از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف کرد زیرا این موضوع باعث کاهش قیمت خودرو می‌شود، مالیات بر ارزش افزوده بسیاری از قطعات خریداری شده توسط قطعه سازان پرداخت شده است.

کد خبر 105252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha