کره‌ای ها پر‌طرفدارترین خودروهای وارداتی بازار ایران

پرشین خودرو: نخستین روزهای سال ۹۱ به واپسین روزهای حضور برخی برندهای خودروساز در ایران تبدیل شد تا صنعت خودرو و واردات آن هر دو به یک میزان تحت تاثیر این عدم حضور قرار بگیرند.

به گزارش «پرشین خودرو»، به نظر می‌رسد روند ثبت سفارش واردات خودرو که به گفته مدیر کل ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت در شش ماه گذشته طبق روال معمول پیش رفته و اتفاق خاصی در آن رخ نداده است، بعد از قطع ارتباط هیوندایی موتورز کره که طرفداران زیادی هم در بازار ایران دارد خیلی هم مثل روال قبل نباشد. ساسان خدایی در‌گفت‌وگو با دنیای اقتصاد، در شش ماه گذشته خودروهای کره‌ای را پر‌طرفدارترین خودروهای ثبت سفارش شده دانست. اما بازار جای خالی محصولات این برند پرطرفدار را چگونه پر خواهد کرد؟ روند ثبت سفارش در ماه‌های آینده چطور خواهد بود و چه راهکاری برای حفظ بازار اندیشیده شده است؟ این سؤال و سؤالات دیگر در حالی مطرح می‌شود که مدیر کل ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت از حالا پیش‌بینی اتقافاتی که در آینده برای روند ثبت سفارش خودرو و بازار خودرو خواهد افتاد را کمی‌زود می‌داند. خدایی در این ارتباط می‌گوید: با توجه به اینکه خودرو یکی از مولفه‌های کالاهای وارداتی است که تحت تاثیر سیاست‌های کشورهای غربی است، وضعیت را کمی‌سخت کرده، اما اگر واردات خودرو جزو اولویت‌های ما قرار گیرد ما باز هم مانند سال گذشته در سیاست‌هایمان انعطاف به خرج خواهیم داد تا با کاهش واردات خودرو مواجه نشویم. از طرفی به دلایل گوناگون معمولا ۵۰ درصد ثبت سفارش‌های خودرو به واردات منجر نمی‌شوند. به گفته ساسان خدایی در حال حاضر وارد کنندگان باید منتظر تصویب ضوابط چهارگانه فنی امسال باشند تا واردات بر اساس استانداردهای جدید انجام شوند و تا تصویب این ضوابط نیز واردات همچون گذشته منع قانونی ندارد.
کد خبر 10529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    0 0
    مثلا اگر نمايندگي تويوتا ايران فعال تر و اينقدر گرون فروش نمي بود وبرندهاي ديگه در بازار بودند مانند هوندا يا اپل يا...اينقدر كره ها فروش نمي داشتند بعدم تعرفه بالا باعث شده انحصار بيفته دست كره ها
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    0 0
    سلام آخه چرا قیمت این ها هم این قدر گرون شده چرا نمیزارین مردم ماشین خوب سوار شن به جای اینکه تو ماشین خودشون بسوزن.
  • ناشناس ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    0 0
    واقعا قيمت هاشون زياده