تاکید بر پایبند ماندن اتحادیه اروپا به تعهدات خود در قبال ایران

مدیرکل لجستیکی و حمل و نقل چندوجهی سازمان بنادر گفت: بنادر ایران در سال‌های اخیر از نظر عملیات بندری و عملیات گمرکی دستخوش تحولات زیادی شده است و در همین راستا از اتحادیه اروپا انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری در ایران در بحث لجستیک را مد نظر قرار دهند، سرمایه‌گذاری که به طور حتم با بازگشت سرمایه اولیه همراه خواهد بود.

به گزارش پرشین خودرو،  خسرو سرایی، مدیرکل لجستیکی و حمل و نقل چندوجهی سازمان بنادر و دریانوردی؛ با اشاره به اهمیت لجستیک و زنجیره تامین، آن را از مهمترین مباحث در زمینه حمل و نقل کالا دانست و پیش بینی و آینده نگری در این حوزه را مهم و حیاتی خواند.

وی تصریح کرد: مدیریت بندر به طور مستقیم نباید در تجارت دخالت داشته باشد بلکه باید زمینه و بستر مناسب برای بهبود تجارت و ارتباط منسجم بین زنجیره تامین را مهیا کند.

سرایی در تعریف طرح لجستیکی در کلاس جهانی گفت: ادغام و هماهنگی در راستای زنجره تامین بسیار حائز اهمیت بوده که این مهم با در نظر گرفتن مواردی نظیر همکاری مشترک، به اشتراک گزاری اطلاعات و داده ها، ایجاد نظم و هارمونی در سیستم های فناوری اطلاعات، استاندارد سازی پروسه ها و بازمهندسی پروسه ها به وقوع می پیوندد.

وی بیان کرد: در گذشته جذابیت بندر به تنهایی عامل جذب سرمایه‌گذاران بود اما امروزه جذابیت بندر به تنهایی فاکتور کافی نبوده بلکه جذابیت زنجیره تامین و به کارگیری تمام ملزومات لجستیکی است که باعث جذب افراد و سرمایه‌گذاران به سوی بنادر می شود.

سرایی با بیان اینکه توافقات خوبی بین سازمان بنادر و اتحادیه اروپا بعد از برجام صورت گرفت، افزود: اتحادیه اروپا به تعهدات خود به ایران در حوزه حمل و نقل دریایی و لجستیک پایبند بماند.

 

کشتی

 


وی تصریح کرد: بنادر ایران در سال های اخیر از نظر عملیات بندری و عملیات گمرکی دستخوش تحولات زیادی شده است و در همین راستا از اتحادیه اروپا انتظار می رود سرمایه‌گذاری در ایران در بحث لجستیک را مد نظر قرار دهند، سرمایه‌گذاری که به طور حتم با بازگشت سرمایه اولیه همراه خواهد بود.

سرایی با اشاره به تشکیل کمیته های مشترک با مسئولین حمل و نقل جاده ای و ریلی پیرامون ایجاد فضای حمل و نقل چند وجهی در بنادر گفت: برای بهینه سازی ارتباط بین بنادر و خطوط ریلی و بنادر و جاده‌ها در راستای کاهش هزینه ها جلسات متعددی تشکیل داده ایم، در واقع در حال حاضر بزرگترین هزینه در زنجیره تامین، هزینه توقف کالا در مسیر است.

سرایی به تلاش ها برای افزایش سهم حمل و نقل ریلی در بنادر به ۳۰ درصد اشاره کرد و یادآور شد: در گذشته سهم شبکه ریلی از ترافیک بندر تنها ۶ درصد بوده لست که در حال حاضر به ۱۱,۵ درصد رسیده است.

مدیرکل لجستیکی و حمل و نقل چندوجهی از اتصال بندر بوشهر -- در جنوب کشور -- و بندر بندر امیر آباد -- در استان مازندران – به شبکه ریلی در آینده خبر داد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی در انتها بیان کرد: در مطالعاتی گسترده ای که در زمینه پهنه های لجستیکی در ایران انجام شده، سه مرکز چابهار، بندر عباس و بندر امام به عنوان سه شهر لجستیکی در ایران تعریف شده اند و در کنار آن بندر امیر آباد و بندر جاسک به عنوان دهکده های لجستیکی درنظر گرفته شده اند.

کد خبر 105298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha