تولید روزانه 17 میلیون لیتر بنزین یورو 4 در پالایشگاه شازند

پرشین خودرو: یک مقام مسئول در پالایشگاه شازند با بیان اینکه تولید بنزین سوپر بر اساس نیاز بین 2 تا 3 میلیون لیتر متغیر است، گفت: شرکت‌های داخلی کاتالیست‌ها و برخی مواد مواد شیمیایی که پاشنه آشیل تولید بنزین هستند، داخلی سازی کرده‌اند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایلنا، علی شاهوردی مدیر مهندسی طرح‌های شرکت پالایش نفت شازند  با بیان اینکه در حال حاضر 17 میلیون لیتر در روز بنزین یورو 4 در پالایشگاه تولید می‌شود، درباره تولید بنزین سوپر اظهار داشت: تولید و میزان بنزین سوپر از سوی شرکت پالایش و پخش فرآورده تعیین می‌شود، تولید ما بر اساس نیاز بین 2 تا 3 میلیون لیتر متغیر است.

وی درباره توقف تولید بنزین سوپر در تابستان سال جاری نیز بیان کرد: به علت مصرف بالای بنزین و بر اساس نیاز تولید بنزین سوپر در یک برهه‌ای کاهش و به جای آن بنزین یورو 4 تولید شد که البته به لحاظ کیفیت تفاوتی با هم ندارند، اکنون نیز به میزان تولید قبلی برگشته‌ایم.

 

پلایشگاه

 

شاهوردی درباره تاثیر تحریم‌ها بر روند تولید بنزین گفت: خوشبختانه شرکت‌های داخلی کاتالیست‌ها و برخی مواد مواد شیمیایی که پاشنه آشیل تولید بنزین هستند، داخلی سازی کرده‌اند، البته برخی مواد اولیه را نیاز به واردات داریم که برای آنها نیز فکر شده و مشکلی وجود ندارد.

وی یادآور شد: بیشتر واردات ما از اروپا و چین بوده که اکنون با همان کیفیت نوع اروپایی بومی شده و قابل رقابت هستند.

کد خبر 105341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha