کد خبر 105355
۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
نسخه M ب ام و سری 3 نسل جدید رونمایی شد

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی بی ام و بعد از معرفی نسل جدید سری 3، حالا نسخه M پرفورمنس آن را معرفی کرده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، ماه گذشته بود که شرکت خودروسازی BMW با شروع بکار نمایشگاه بین المللی پاریس 2018، رسما خودروی نسل جدید سری 3 را معرفی کرد و ما هم جزییات آن را در پرشین خودرو مورد بررسی قرار دادیم، اما حالا نوبت به نسخه اسپرت و پرفورمنس شرکتی سری 3، یعنی نسخه M340i رسیده است که حالا با دریافت یک موتور قوی تر و همچنین فاکتورهای اسپرت طراحی، آمده تا رقبای اصلی خود همچون مرسدس AMG C43 و همچنین خودروی آئوی S4 را به چالش بکشد.

 



پیرو صحبت‌های ماه گذشته، گفته شد که خودروی نسل جدید بی ام و سری 3 در مدل‌های مختلفی از جمله مدل M Sport Package و همچنین در مدل Sport Line و... ساخته شده و در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت که با حفظ اصالت بی ام و، تغییرات نسبتا زیادی بر روی ظاهر اتومبیل اعمال شده است و حالا می‌توانیم شاید یک مجموعه سپر جدید با ورودی‌های بزرگ هوا در اطراف سپر باشیم و کمی بالاتر از آن، چراغ‌های پیشانی جدید با طراحی منحصربه فرد قرار گرفته است که قاب داخلی آن برای جذابیت بیشتر اتومبیل بویژه در مدل‌های اسپرت تاریک طراحی شده است.

 



اما نسخه M340i پای خود را فراتر گذاشته و حالا با قطعات M پرفورمنس پا به میدان گذاشته است که ویژگی های مهم آن شامل یک کیت اسپرت بدنه، افزایش 25 درصدی استقامت بدنه اتومبیل با استفاده از آلومینیوم سبک تر، سیستم ترمز جدید با دیسک های 348 میلی متری و 4 پیستون مهار کننده در جلو، روکش های چرمی مشکی رنگ به همراه دوخت های آبی، قطعات آلومینیوم تزئینی و همچنین شامل رنگ آمیزی خاکستری رنگ تیغه های اطراف ورودی هوا در گوشه سپر، رینگ های اسپرت، جلوپنجره، قاب پشت آینه ها و همچنین خروجی های اگزوز در عقب اتومبیل می شود.

 



و اما مهم ترین قسمت "بی ام و M340i" مربوط به بخش موتوری خواهد بود که شرکت سازنده از پیشرانه 3 لیتری توربوشارژر و سیستم انتقال قدرت xDrive استفاده کرده است که می تواند خروجی قدرت 382 اسب بخاری و گشتاور 500 نیوتن متری داشته و با هدایت این نیرو به سمت چرخ های محرک اتومبیل، به حداقل شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت حدودا 4.2 ثانیه دست پیدا کرد که تقریبا با نسخه قبل M3 برابر است.

در ادامه هم بد نیست بدانید که برای بخش فنی مدل های استاندارد اتومبیل، اول از همه به مدل‌های پایه 320d و همچنین مدل 330i خواهیم رسید که بر روی مدل 320d یک موتور دیزلی چهار سیلندر توربوشارژر با حجم 2 لیتری مورد استفاده قرار گرفته است که خروجی قدرت آن برابر با 190 اسب بخار بوده و می‌تواند خروجی گشتاور 400 نیوتن متری داشته باشد که با هدایت این نیرو به سمت چرخ‌ها، حداقل شتاب صفر تا صد 6.8 ثانیه با جعبه دنده اتوماتیک و شتاب 7.1 ثانیه با جعبه دنده دستی بدست می‌آید. گفتنی است که این مدل دارای قیمت 42 هزار و 250 دلار خواهد بود.

 



درست همانند نسخه دیزلی، بر روی نسخه بنزینی 330i هم موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر مورد استفاده قرار گرفته است، اما با حفظ گشتاور 400 نیوتن متری می‌تواند خروجی قدرت 258 اسب بخاری برای رسیدن به شتاب صفر تا صد 5.8 ثانیه داشته باشد که برای داشتن آن نیاز به پرداخت هزینه 40 هزار و 250 دلار خواهید داشت.

مدل‌های عملکرد بالای M340i و همچنین M340i xDrive M Performance از بهار سال آینده میلادی راه اندازی خواهد شد که موتور آنان یک گزینه شش سیلندر خطی بوده و می‌تواند خروجی قدرت 382 اسب بخاری به همراه گشتاور 500 نیوتن متری داشته باشد که با هدایت این نیرو به سمت چرخ‌های محرک اتومبیل، می‌توان به حداقل شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت 4.2 ثانیه دست پیدا کرد.

کد خبر 105355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha