تفاوت های نسل اول تا نسل دوم ماشین های فرمول E چقدر است + ویدیو

پرشین خودرو: امروز در قالب یک ویدیو، به شما نشان خواهیم داد که چرا طراحی و ساخت نسل دوم ماشین های فرمول E لازم بوده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، پس از چهار سال مسابقه توسط ماشین های الکتریکی، فدراسیون اتومبیلرانی FIA خود را آماده می کند تا به همراه نسل دوم ماشین های مسابقه ای وارد فصل پنجم مسابقات اتومبیلرانی فرمول E شود که بدون شک با استفاده از سیستم های محرک قوی تر و همچنین طیف گسترده از سیستم های پیشرفته، رقابت میان آنان جذاب تر خواهد شد.

حال برای خیلی از مخاطبان این سوال بوجود خواهد آمد که نسل دوم ماشین های فرمول E چه تفاوتی با نسل اول خود دارند. پاسخ سوال شما در ویدیو زیر خواهد بود که توسط پرشین خودرو آماده شده و برای شما بارگذاری شده است که در آن می توانید شاهد رقابت درگ "صفر تا صد" و همچنین رقابت شتاب و ترمز "صفر تا 150 تا صفر" کیلومتر برساعت نسل اول با نسل دوم ماشین های فرمول E باشید که تفاوت را به وضوح نشان می دهد.

جهت آشنایی بیشتر با مسابقات، بد نیست بدانید که مسابقات فرمول 1 می‌تواند بالاترین سطح مسابقات اتومبیلرانی جهان باشد که در آن سرعت و مهندسی خیلی چیزها را به چالش می‌کشد، اما در کنار مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک، چند سالی می‌شود تب و تاب مسابقات فرمول E بالا گرفته و مورد توجه بسیاری از رسانه‌ها و مخاطبان قرار گرفته است.

مسابقات فرمول E با نام رسمی "FIA Formula E Championship"، برای اولین بار در سال 2012 میلادی به ثبت فدراسیون اتومبیلرانی FIA رسید و از تاریخ 13 سپتامبر 2014 میلادی، افتتاحیه اولین مسابقه فرمول E در پکن برگزار شد که در آن تنها اتومبیل‌های الکتریکی با شکل و شمایلی نزدیک به خودروهای فرمول 1 به رقابت می‌پردارند.

مسابقات فرمول E در حال حاضر توسط 10 تیم (با دو راننده) در جریان است که مسیرهای آن به طول 2 الی 3.4 کیلومتری در محیط‌های شهری و با پیست‌های اختصاصی راه اندازی شده است. ماشین‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول E باتری‌های 200 کیلووات ساعتی دارند که به هنگام شروع مسابقه اصلی، قدرت تمامی آنان بر روی 170 کیلووات ساعت محدود می‌شود. تمامی رانندگان در دو نوبت مجاز هستند تا پیش از شروع مسابقه، به مدت 30 دقیقه و 45 دقیقه در پیست مسابقه تمرین کنند تا با شرایط و نکات آن آشنا شوند.

نکته جالب مسابقات فرمول E می‌تواند تاثیرگذاری طرفداران باشد. در پاراگراف قبلی گفته شد که از ظرفیت باتری 200 کیلووات ساعت ماشین‌ها، تنها 170 کیلووات آن در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد، اما پیش از شروع مسابقه فدراسیون اتومبیلرانی FIA یک نظرسنجی برگزار می‌کند که طرفداران هر تیم می‌توانند راننده و تیم برنده را پیش بینی کنند، هرچند برای رقابت سالم، نتیجه نظرسنجی به رای دهندگان نشان داده نمی‌شود تا زمانی که مسابقه شروع شده و محدودیت‌ها برای برنده برداشته شود.

در این خصوص برای راننده نخست تمامی ظرفیت آزاد شده، دومین راننده با بیشتری رای به ظرفیت 190 کیلووات ساعت دسترسی خواهد داشت و همچنین سومین راننده با بیشترین رای، از ظرفیت 180 کیلووات ساعت باتری‌های خود استفاده می‌کند.

کد خبر 105372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha