کد خبر 105404
۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۳
یافتن جای پارک خودرو با هوش‌مصنوعی

پرشین خودرو: محققان یکی از شرکت‌های استارت‌آپی با تکیه بر تکنولوژی هوش مصنوعی راهکاری را ارائه کردند که در این راهکار الگوریتمی استفاده شده است که تنها با یک سنسور طراحی‌شده توسط این گروه، قادر به تشخیص پر یا خالی بودن 100 جای پارک است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، مهندس جواد فیوضی، مدیر پروژه این طرح  از ارائه الگوریتمی برای یافتن جای پارک خودروها خبر داد و گفت: اخیرا گروهی از دانشجویان هندی در آمریکا از طریق یادگیری عمیق که شاخه‌ای از یادگیری ماشین است، الگوریتمی را برای رفع معضل پارکینگ ارائه کرده‌اند که ما نیز در مطالعات خود به این الگوریتم دست یافتیم.

این محقق تاکید کرد که طرح این شرکت از لحاظ دقت الگوریتم و معماری شبکه ارائه شده نسبت به طرح دانشجویان مذکور پیشرفته‌­تر است.

وی هدف این تیم تحقیقاتی را ارائه خدمات ارزنده به مردم در راستای تحقق شهر هوشمند دانست و ادامه داد: بر این اساس در تلاش هستیم با خدماتی که ارائه می‌دهیم، بتوانیم معضلات ناشی از پارکینگ را در ایران و حتی دیگر کشورهای جهان کاهش دهیم.

فیوضی کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک شهری، کاهش زمان اتلافی جهت پیدا کردن جای پارک و کاهش مصرف سوخت را به دلیل بهره‌مندی از سیستم هوشمند از دستاوردهای این طرح عنوان کرد.

 

جای پارک

 


این محقق خاطرنشان کرد: پس از تحقیقات انجام شده به سیستم کاملی دست یافتیم که شامل اپلیکشن موبایل جهت نمایش وضعیت پارکینگ‌های حاشیه‌ای و سنسور هوشمند برای انجام عملیات تشخیص پر یا خالی بودن محل پارکینگ است.

وی خدمات اپلیکشن موبایل را شامل "تشخیص فضای خالی پارک در سطح شهر"، "نمایش آنلاین و بلادرنگ وضعیت پارکینگ‌های حاشیه‌ای و عمومی بر روی نقشه"، "مسیریابی از موقعیت فعلی تا پارکینگ"، "نمایش ترافیک مسیر و تخمین زمان تقریبی رسیدن به محل پارک"و "پرداخت هزینه پارکینگ به صورت آنلاین" دانست.

فیوضی با تاکید بر اینکه این طرح در مرحله نهایی است و به منظور تجاری‌سازی با شهرداری‌­ها و سازمان‌­های مرتبط وارد مذاکراتی شدیم، ولی متاسفانه فعلا نسبت به دستاوردهای این تحقیقات توجهی صورت نگرفته است، امیدواریم که مسئولین برای ارائه این خدمات با ما همکاری کنند.

طرح پیشنهادی تحت مدیریت مهندس رضا پورانی (مدیرعامل) این شرکت استارت‌آپی و با همکاری دانشجویان جوان و تحصیلکرده دانشگاه‌های کشور اجرایی شده است.

کد خبر 105404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha