نسل جدید تویوتا کرولا سدان معرفی و رونمایی شد + تصاویر و ویدئو

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی تویوتا در نمایشگاه بین المللی گوانگژو چین، از خودروی نسل جدید تویوتا کرولا رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، روزهای قبل با انتشار یک تصویر پیش نمایش، کمپانی خودروسازی تویوتا اعلام کرد که خودروی نسل جدید کرولا سدان را در نمایشگاه بین المللی گوانگژو چین معرفی خواهد کرد و در مدل های مختلف به بازار عرضه می کند.

 



حال تویوتا به وعده خود عمل کرده و خودروی نسل جدید تویوتا کرولا سدان را در کشور چین معرفی کرده است، آن هم در 2 نسخه معمولی و هیبریدی که هرکدام با رعایت اصولات، چهره مخصوص به خود را دارند.

 



همانطور که در تصاویر شاهد هستید، نسل دوازدهم از خودروی سدان تویوتا کرولا یک چهره بهتر و جذاب تر نسبت به نسخه قبلی دارد و چهره آن شباهت بیشتری به دیگر محصولات نسل آخر تویوتا از جمله کمری و آوالون پیدا کرده است که در این خصوص می توان به جلوپنجره بزرگ، چراغ های جدید پیشرفته، سپر جدید به همراه ورودی بزرگ هوا در اطراف و ... اشاره داشت که جزییات بیشتر آن در تصاویر دیده می شود.

 



اما نکته مهم تر تفاوت های میان دو نسخه هیبریدی و معمولی خواهد بود که در این بین نسخه استاندارد اتومبیل برای مشتریان جوان خود جذاب تر است و یک چهره اسپرت و جدی دارد، اما نسخه هیبریدی برای کسانی مناسب خواهد بود که هم به دنبال یک خودروی کم مصرف و هم یک خودروی زیبا و دوست داشتنی هستند. هرچند در داخل کابین اتومبیل تفاوت های زیادی نسبت به نسخه هاچ بک اتومبیل دیده نمی شود.

 



همانند نسخه هاچ بک تویوتا کرولا، نسخه سدان اتومبیل هم براساس پتلفرم نسل جدید جهانی تویوتا یعنی TNGA توسعه پیدا کرده است و همین موضوع باعث شده تا ابعاد کلی اتومبیل در طول 4640 میلی متر، عرض 1780 میلی متر، ارتفاع 1435 میلی متر و همچنین فاصله بین دو محور 2700 میلی متر خلاصه شود که نسبت به نسخه قبل خود تغییر زیادی نداشته و در برخی قسمت ها کوچک تر شده است.

 



باوجود اینکه نسل جدید تویوتا کرولا سدان به طور رسمی معرفی شده است، اما جزییات دقیقی در رابطه با مشخصات فنی آن منتشر نشده است و برای دریافت این اطلاعات برای نسخه های بین المللی، باید تا معرفی این خودرو در نمایشگاه بین المللی لس آنجلس آمریکا صبر کنیم.

 



اطلاعات اولیه این اتومبیل در نسخه هیبریدی شامل یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر به همراه یک موتور الکتریکی و همچنین برای نسخه های استاندارد اتومبیل شامل یک موتور پایه 1.8 لیتری چهار سیلندر با خروجی قدرت 139 اسب بخاری و همچنین یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر با قدرت 169 اسب بخاری و گشتاور 210 نیوتن متری برای مدل های SE و XSE می شود که در مدل XSE توسط یک جعبه دنده اتوماتیک CVT دریافت شده و به سمت چرخ ها هدایت می شود و در نسخه SE، این نیرو توسط یک جعبه دنده 6 سرعته دستی تبدیل و ارسال خواهد شد.


 

کد خبر 105405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha