تخلیه و بارگیری یک میلیون و ۴۲۰ هزار تن کالا در بندر بوشهر

رییس اداره امور بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال یک میلیون و ۴۲۰ هزار تن کالا در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۲ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش پرشین خودرو، عبد السعید عباسی اظهار داشت: بیشترین کالاهای وارداتی شامل برنج، عدس، مواد اولیه کارخانجات، لوازم یدکی و لاستیک ماشین بوده و بیشترین کالاهای صادراتی را تره بار، خشکبار، مواد معدنی و مشتقات آن تشکیل داده است.

وی بیان کرد: مقصد بیشتر کالاهای صادراتی کشورهای حوزه خلیج فارس بوده است.

رییس اداره امور بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان همچنین گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۴۵ هزار و ۵۳۳ تی.ایی.یو کانتیتر در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شده است.

وی اجرای مجتمع بندری نگین را یکی از طرح‌های مهم بندری بوشهر عنوان و تصریح کرد: اجرای این طرح به عنوان پس‌کرانه بندر بوشهر در افزایش تخلیه و بارگیری کالا و ارائه خدمات بندری به فعالان اقتصادی و بازرگانان نقش مهم و تاثیرگذاری دارد.

عباسی با بیان اینکه بندر بوشهر در تخلیه و بارگیری کانتینر جایگاه دوم را در بین بنادر کشور دارد گفت: با افتتاح اسکله و ترمینال کانتیتری مجتمع بندری نگین ظرفیت تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر بوشهر به دو برابر افزایش می یابد

کد خبر 105421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha