تولید سمند LX EF7 در سایت ایران خودرو آذربایجان انجام شد

پرشین خودرو: کارشناسان و پرسنل فنی ایران خودرو تولید سمند را در جمهوری آذربایجان با موفقیت به پایان رساندند.

به گزارش پرشین خودرو، تیم مهندسی شركت ایران خودرو توانست با همکاری کارشناسان اعزامی از سایت تبریز، اولین خودروی سمند ال ایکس با موتور EF7 را در سایت نفت چاله آذربایجان با کیفیت مطلوب تولید و مورد بهره برداری قرار دهد.

شرکت ایران خودرو در یک پروژه مشترک با همکاران سایت تبریز پس از ارسال نخستین محموله صادراتی قطعات SKD سمند و راه اندازی خط تولید این خودرو درسایت نفت چاله آذربایجان و اجرای موفق چرخه کیفی این محصول گام بلند دیگری را در مسیر اعتلای صنعت خودروسازی کشور برداشته است.

درحال حاضر برنامه تولید سمند ال ایکس در این سایت، روزانه 10 دستگاه بوده که قابل افزایش به 30 دستگاه است. بسته بندی و ارسال قطعات اولین محموله صادراتی سمند به جمهوری آذربایجان در سایت تبریز نیز به انجام رسیده است.

 



خودروهایی که در این کارخانه تولید و به بازار منطقه عرضه می شود مطابق با استانداردهای روز و استاندارد یورو5 خواهد بود. همچنین تولید قطعات این خودروها در جمهوری آذربایجان برنامه ریزی شده و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی این شرکت‌ها تاسیس و در آینده نزدیک ساخت قطعات نیز در جمهوری آذربایجان انجام خواهد شد.

سایت تولید ایران خودرو در نفت چاله آذربایجان، در فروردین 97، هم زمان با سفر ریاست جمهورری به این کشور افتتاح شده و تولید آزمایشی انواع خودروی سواری در این سایت از اوایل مهرماه 97 آغاز شد. این سایت با ظرفیت تولید 6 هزار دستگاه در سال افتتاح شد كه قابلیت افزایش تا 50 هزار دستگاه در سال با تولید در سه شیفت كاری را دارد.

کد خبر 105465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha