کد خبر 105496
۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۶
آغاز تولید هواپیمای مافوق صوت بی‌صدا

پرشین خودرو: شرکت لاکهید مارتین تولید هواپیماهای خود که مجهز به فناوری مافوق صوت بی‌صدا هستند را به طور رسمی شروع کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایسنا، هواپیمای خیره کننده لاکهید مارتین(Lockheed Martin) اعلام کرد ساخت هواپیمای خود موسوم به "QueSSTX-59" را با فناوری مافوق صوت بی‌صدا آغاز کرده است.

اولین پرواز اصلی این هواپیما برای سال 2021 برنامه‌ریزی شده است.

هدف از ساخت این هواپیما که با همکاری ناسا انجام می‌شود، آزمایش فناوری مافوق صوت با کمترین میزان صدا برای تجاری‌سازی این هواپیماها و پروازهای تجاری به وسیله آنها است تا بتوان آنها را بدون مشکل، در مناطق پرجمعیت به پرواز درآورد.

تاکنون، تمام کارها با مدل‌سازی‌های رایانه‌ای، طراحی و آزمایشات در تونل باد انجام شده است، اما در حال حاضر پروژه به تولید یک هواپیمای واقعی رسیده است.

هنگامیکه این هواپیما به هوا برسد، ناسا قصد دارد از آن برای جمع‌آوری داده‌ها در سطح مهندسی و عموم مردم استفاده کند تا نهایتا یک خط هواپیمایی راه بیاندازد.

علاوه بر این، این اطلاعات برای تجدید نظر در قوانین زیست محیطی فعلی که در اواخر دهه 1960 تصویب شده بودند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 

 

هواپیما


هنگامیکه ساخت "QueSST X-59" تکمیل شود، قادر خواهد بود در ارتفاع 17 هزار متری با سرعت 1.27 ماخ(1512 کیلومتر در ساعت) پرواز کند که رکورد صوتی تنها 75 دسیبل، یعنی به اندازه بسته شدن درب خودرو را در اختیار دارد.

"پیتر لوسیفیدیس" مدیر پروژه لاکهید مارتین می‌گوید: شروع تولید این پروژه یک جهش بزرگ برای X-59 و آینده سفرهای تجاری مافوق صوت و آرام است.‌ طراحی بلند و باریک بدنه این هواپیما کلید دستیابی به کم‌صدا بودن آن است. با ورود به مرحله تولید، ساختار هواپیما شروع به شکل‌گیری می‌کند و ما را یک گام به مسافرت‌های مافوق صوت هوایی در سراسر جهان نزدیک‌تر می‌کند.

کد خبر 105496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha