کد خبر 105499
۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۷
کارهایی که نباید در خودرو انجام داد

پرشین خودرو: در سرما و گرما ساعت‌های طولانی پشت فرمان بودن، تحمل چراغ‌های قرمز بی‌پایان، ترافیک سرسام‌آور، شنیدن بوق‌های ممتد و تنفس هوای آلوده به اندازه کافی می‌تواند برای یک راننده آزاردهنده باشد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، بنابراین توقع کمی نیست اگر از مسافر بخواهیم که آداب سفر را رعایت کند و بار بیشتری روی دوش راننده نگذارد. گاهی کمی مهربان‌تر بودن و درست‌تر رفتار کردن می‌تواند تاثیرات بزرگی در جامعه بگذارد که قطعا می‌تواند در بهبود کیفیت سفر هم تاثیرگذار باشد. می‌خواهیم این بار سراغ مسافران برویم و از رفتارهایی صحبت کنیم که موجب ناخشنودی راننده‌ها می‌شود.

۱. بی‌ادبی ممنوع!

شاید به نظرتان این نکته خیلی واضح باشد اما اگر در جزیئات رفتاری‌مان دقیق‌تر شویم می‌بینیم که در بسیاری از موارد رعایت ادب، مهره‌ی گمشده روابط است. اگر سوار تاکسی می‌شوید باید به راننده سلام کنید و این نشاندهنده ادب شماست. فراموش نکنید که ما وارد خودروی فرد دیگری شده‌ایم و باید هنگام ورود و خروج ادای احترام کنید. اگر بتوانید جمله‌های مودبانه‌ای مثل «روز خوش» یا «خسته نباشید» را هم به مکالمات اولیه‌ اضافه کنید قطعا تاثیر بهتری در ذهن راننده خواهید ساخت.

۲. کمی پیاده‌روی کنید

مطمئن باشید که کمی پیاده‌روی کسی را از پا نمی‌اندازد. بنابراین اگر در خیابان‌های پر ترافیک هستید می‌توانید با کمی پیاده‌روی از تلف شدن وقت خود و راننده جلوگیری کنید. البته در مواقعی خاص، مانند بارانی بودن هوا، همراه داشتن کودک و یا وسایل اضافی می‌توانید ضمن عذرخواهی از راننده نشان دهید که ارزش وقت او را می‌دانید.

۳. رانندگی را به راننده بسپارید

تصور کنید هنگامی که مشغول کار هستید کسی بالای سرتان بایستد و مدام بگوید که چه کاری باید انجام دهید؛ حتما تصور اعصاب خوردکنی خواهد بود. درست شبیه حسی که وقتی یک مسافر مدام در مورد انتخاب مسیر و شیوه رانندگی به راننده تذکر می‌دهد. امروزه با توجه به وجود نقشه‌های اینترنتی اکثر رانندگان ااطلاعات کافی در مورد کوتاهترین مسیر را پیش از آغاز سفر کسب می‌کنند. اما اگر مسیر خاصی را در نظر دارید بهتر است همان اول به راننده بگویید و از او بخواهید که از این مسیر شما را به مقصد برساند در غیر این صورت بهتر است که بگذارید او کارش را انجام دهد. البته در بعضی از موارد راننده از شما می‌خواهد که در انتخاب مسیر به او کمک کنید در این صورت شما می‌توانید مسیر مورد نظرتان را اعلام کنید.

 

خودرو

 


۴. قانون شکنی را فراموش کنید

واضح است که شما می‌خواهید هر چه سریع‌تر به مقصدتان برسید اما این رسیدن شما به هدف، هر وسیله‌ای را توجیه نمی‌کند. بنابراین تحت هیچ شرایطی مسافر حق ندارد که از راننده درخواست قانون‌شکنی کند. رد کردن چراغ قرمز، توقف در محدوده ممنوعه و رانندگی با سرعت غیرمجاز قبض‌های سنگینی دارد که راننده باید پرداخت کند و نه شما. پس حتی فکر قانون‌شکنی را هم به ذهنتان راه ندهید. در عوض می‌توانید با کمی برنامه‌ریزی زمانتان را بهتر مدیریت کنید و با در نظر گرفتن تمام احتمالات حتی چند دقیقه هم زودتر راه بیفتید.

۵. قهر و آشتی نکنید

فراموش نکنید که راننده فاصله کمی با شما دارد و در بسیاری از موارد صدای مکالمات شما را به وضوح می‌شنود، بنابراین بهتر است مسائل خصوصی خود را در محیط‌های شخصی حل و فصل کنید. شنیدن صدای دعوا و مکالمات غیر معمول برای هیچ‌کسی خوشایند نیست و برای رانندگان قطعا ناخوشایندتر هم هست.

۶. اینجا سالن غذاخوری نیست

ممکن است روز بسیار شلوغی را طی کرده باشید و در حالیکه بسته غذایی خود را همراه دارید سوار خودرشوید. اما آیا کسی هست که نداند غذا خوردن در ماشین چه تبعاتی خواهد داشت؟ اگر از خرده‌های غذایی که روی صندلی می‌ریزد بگذریم، باید به لک شدن روکش و یا حتی بوی غذا اشاره کنیم که برای رانندگان آزاردهنده است. توصیه ما این است که برای غذاخوردن تا رسیدن به مقصد صبر کنید، در غیر این صورت می‌توانید از راننده برای این کار اجازه بگیرید و با گذاشتن دستمال روی صندلی و پاهایتان از کثیف کردن خودرو جلوگیری کنید.

۷. به پرداخت هزینه فکر کنید

بهتر است قبل از رسیدن به مقصد در مورد روش پرداخت فکر کنید و آماده باشید تا معطلی پیش نیاید.

کد خبر 105499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha