تصمیم گیری درباره قیمت سوخت در دور صفر کیلومتر است

پرشین خودرو: نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس، گفت: هیچ تصمیمی در مجلس و دولت برای سهمیه بندی سوخت اخذ نشده و تصمیم گیری درباره قیمت سوخت در دور صفر کیلومتر است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خانه ملت، حسین امیری خامکانی  با اشاره به نشست فردای کمیسیون انرژی و برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با وزیر نفت، امور اقتصادی و دارایی و رییس سازمان برنامه و بودجه، گفت: تصمیم گیری درباره قیمت سوخت در مرحله صفر کیلومتر است و کارگروهی در کمیسیون انرژی تشکیل شده تا به راهکارهای مدیریت مصرف و نحوه مبارزه با قاچاق سوخت بپردازد.


نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود: نخستین جلسه کارگروه مدیریت سوخت برگزار شده که نتیجه بررسی های کارگروه به شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه ارائه می شود.

افزایش تولید سوخت کفاف میزان مصرف را نمی دهد

وی با بیان اینکه در مجلس و دولت هیچ تصمیمی برای سهمیه بندی و قیمت سوخت اخذ نشده است، ادامه داد: 95 میلیون تا 100 میلیون لیتر بنزین در کشور تولید می شود، اما هر چه میزان تولید افزایش می یابد، همچنان کفاف مصرف را نمی دهد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: عدم کفاف تولید علیرغم افزایش ها نشان می دهد که مصرف و شدت انرژی کشور بسیار بالا بوده و میزان شدت انرژی که برای هر واحد تولید مصرف می شود 4 برابر استاندارد دنیا و 7 برابر کشورهایی همانند ژاپن است.

 

سوخت

 


میزان مصرف انرژی در کشور قابل توجیه اقصادی نیست

وی با بیان اینکه کشور باید برای انرژی خود چاره ای بیندیشد، افزود: میزان مصرف انرژی در کشور قابل توجیه اقصادی نیست و باید راه حلی برای آن اندیشیده شود که می توان از طریق فرهنگ سازی و اهرم های دیگر این اقدامات را انجام داد.

خبرگزاری خانه ملت؛ مقرر شده روز دوشنبه نشست مشترک کمیسیون انرژی و برنامه، بودجه و محاسبات شورای اسلامی با زنگنه، دژپسند و نوبخت برای تصمیم گیری درباره قیمت سوخت برگزار و درباره قیمت سوخت در بودجه سال 98 تصمیم گیری شود.

کد خبر 105520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha