کد خبر 105543
۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۳
اینترنت اشیا جهان را متحول می‌کند

پرشین خودرو: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، اینترنت اشیا می‌تواند تا پنج سال آینده، شرایط مصرف‌کنندگان، شرکت‌ها و سازمان‌ها را متحول کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایسنا، موفقیت در عصر دیجیتال، تنها محدود به دانستن کلمات شعارگونه نیست، بلکه به شناسایی روند تحولات نیاز دارد.

نمونه‌ای از این گونه تحولات، "اینترنت اشیا"(Internet of Things) است که نه تنها اخبار روزانه فناوری و تولید ابزار جدید بلکه سرمایه‌گذاری سازمان‌های جهانی که در این زمینه فعال هستند، پوشش می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۳، مصرف‌کنندگان، شرکت‌ها و دولت‌ها بیش از ۴۰ میلیارد ابزار مربوط به این حوزه را راه‌اندازی کنند.

افراد و سازمان‌ها برای هدایت موفقیت‌آمیز این چشم‌انداز در حال تغییر، باید محدوده کامل و عملکرد ابزار موجود در این شبکه، افراد فعال در هر بخش و نحوه ارتباط با کار روزمره را درک کنند.

براساس پیش‌بینی‌ها، پنج سال آینده، تحولی را برای مصرف‌کنندگان، شرکت‌ها و دولت‌ها به دنبال خواهد داشت. تخمین زده می‌شود که تعداد ابزار خانگی هوشمند در آمریکا تا سال ۲۰۲۳، از مرز یک میلیارد عبور کند و مصرف‌کنندگان هر خانواده، ۷۲۵ دلار در این زمینه هزینه کنند که جمع این هزینه‌ها، به بیش از ۹۰ میلیارد دلار می‌رسد.

شرکت‌ها به سرمایه‌گذاری روی ابزارهای قابل اتصال و خودکار ادامه خواهند داد و تا سال ۲۰۲۳، پایگاه‌های سیستم رباتیک صنعتی در جهان به شش میلیون خواهد رسید. همچنین پیش‌بینی می‌شود هزینه ابداع راه‌های استفاده از اینترنت اشیا، به ۴۵۰ میلیارد دلار برسد.

 

شهر هوشمند


براساس پیش‌بینی‌ها، دولت‌ها برای ابداع شهرهای هوشمند مجهز به دوربین‌های قابل اتصال به اینترنت و دوربین‌های هوشمند، به استفاده از اینترنت اشیا ادامه خواهند داد و سرمایه‌گذاری در این زمینه تا سال ۲۰۲۳، تقریبا به ۹۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

در حال حاضر، مردم، شرکت‌ها و سازمان‌ها برای رسیدن به آخرین نسخه‌های اینترنت اشیا و جلوگیری از بروز مشکل در تحولات حوزه فناوری، با یکدیگر رقابت دارند. اینترنت اشیا می‌تواند بینش‌های عملی مورد نیاز برای تصمیم‌گیری بهتر را فراهم کند.

کد خبر 105543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha