کد خبر 105544
۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۶
زخم‌ها در طول روز سریع‌تر بهبود می‌یابند

پرشین خودرو: پیش‌تر تصور می‌شد که شب زمان مناسبی برای بهبود بیماری است اما دانشمندان ثابت کردند که زخم‌ها در طول روز سریع‌تر از شب بهبود می‌یابند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، اغلب ما تصور می‌کنیم که خواب شبانه می‌تواند زمان مناسبی برای بهبود بیماری و ترمیم زخم‌ها باشد اما اینگونه نیست.

براساس گزارش «ساینس آلرت»، تحقیقات اخیر نشان داد که زخم‌ها در طول روز سریع‌تر از شب بهبود می‌یابند زیرا ریتم‌های شبانه‌روزی چگونگی عملکرد سلول‌ها را کنترل می‌کنند.

به منظور بررسی این موضوع در سال 2017، محققان دانشگاه «کمبریج» در مورد اینکه چگونه سلول‌های پوستی به نام «فیبروبلاست‌ها»، بسته به نوع زمان پاسخ‌های متفاوتی می‌دهند، آزمایشاتی را انجام دادند.

 

زخم

 


هنگامی که زخمی به وجود می‌آید سلول‌های فیبروبلاست‌ به محل آسیب‌دیده رفته و پروتئین‌های ترمیم‌ کننده مانند کلاژن را تولید می‌کنند، البته فیبروبلاست‌ها برای انجام این کار به پروتئینی به نام «اکتین» وابسته هستند و زمانی که اکتین به اندازه کافی وجود نداشته باشد تحریک فیبروبلاست‌ها ضعیف می‌شود، همچنین آنچه که سطوح اکتین را تعیین می‌کند، زمان شبانه‌روزی است.

محققان به منظور بررسی چگونگی این کار، کشت رشد فیبروبلاست‌ها را در ظرف‌های پتری آزمایشگاه انجام دادند و دریافتند که زخم‌های مورد آزمایش در شرایط شبیه‌سازی شده شب بسیار آهسته‌تر از روز بهبود یافتند و این ناشی از سرعت متفاوت پاسخ فیبروبلاست‌ها است.

کد خبر 105544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha