کد خبر 105557
۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱
عدم ایمنی جاده‌ها تنها عامل تلفات نیست

پرشین خودرو: عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی معتقد است که تنها بخشی از بروز تلفات جاده‌ای متعلق به ایمنی راه‌ها است و باید دقت کرد که رفع نقاط پرحادثه‌ علاوه بر تصویب طرح بودجه هم لازم دارد.

به گزارش پرشین خودرو، علیم یارمحمدی عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تنها بخشی از بروز حوادث جاده‌ای به ایمنی راه‌های کشور بازمی‌گردد گفت:رانندگان خودرو نیز در بروز این حوادث نقش مؤثری دارند، بنابراین این عوامل همگی دست‌به‌دست هم می‌دهند تا آمار فاجعه‌بار ۱۵ هزار کشته در حوادث جاده‌ای در کشور ثبت شود.

وی بابیان اینکه ۱۶ هزار کشته در سال آمار بالایی محسوب می‌شود افزود: چنین آماری نشان می‌دهد که عدم مدیریت و چاره‌اندیشی نامناسب در این حوزه وجود دارد که باید با استفاده از تجارب و ظرفیت‌های فکری صاحب‌نظران در این حوزه زمینه را برای به حداقل رساندن تلفات آمده کرد.

یار محمدی با یادآوری اینکه مهم‌ترین عامل درزمینهٔ ترمیم مناطق و جاده‌های حادثه‌خیز عدم تخصیص بودجه کافی است تصریح کرد:وزارت راه ۳ هزار نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای را شناسایی کرده، اما برای ترمیم آن‌ها با کمبود بودجه مواجه است، به‌طور مثال این وزاتخانه از این ۳ هزار نقطه، توانایی‌ترمیم ۱۰۰ نقطه را دارد باوجوداین بودجه محدود، اما برخی مسئولان مربوطه توانستند، آمار کشته‌شدگان تصادفات جاده‌ای را از ۲۰ هزار به ۱۶ هزار کاهش دهند.

وی تکمیل زیرساخت‌ها را بدون تخصیص بودجه دولتی امکان‌پذیر ندانست و افزود:برای حل این موضوع مجلس سعی دارد قوانینی را تصویب کند تا از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای تکمیل زیرساخت‌ها استفاده شود.​

کد خبر 105557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha