وزیر صنعت نباید تسلیم نظر خودروسازان شود

پرشین خودرو: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: لابی پرقدرت خودروسازان باعث می‌شود که نظراتشان را تحمیل کنند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، رضا انصاری نماینده مردم داراب و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ،‌ از تصمیم جدید وزیر صنعت برای کاهش 5 درصدی حاشیه سود بازار خودرو خبر داد و اظهار داشت:‌ بر اساس این تصمیم رصد می‌کنند که قیمت روز خودروهای تولید داخلی به چه میزانی است؛ به عنوان مثال یک خودرو 40 میلیون تومانی را 38 میلیون تومان به فروش می‌رسانند.

وی افزود: این تصمیم وزارت صنعت است که البته نظر خودرو سازان است و ما در مجلس در مقابل این حرکت که مصداق بارز تضییع حقوق مردم است ایستادگی می‌کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: خودروسازان در زمان استیضاح آقای شریعتمداری دقیقا نظرشان همین بود. در واقع وزیر صنعت با چنین تصمیمی،‌ تسلیم نظر خودروسازان شده است.

وی ادامه داد: قرار نیست وزارت صنعت تسلیم خودروسازان شود؛ ما که نباید تابع نظر خودروسازان باشیم چرا که قطعا آنها به فکر مردم نیستند. مشکل کار اینجاست که وزیر صنعت با چنین تصمیماتی تسلیم خودروسازان می‌شود.

 

خودروسازان

 

انصاری با بیان اینکه لابی پرقدرت خودروسازان باعث می‌شود که این نظرات را خودروسازان تحمیل کنند، گفت: شب گذشته چنین توافقی صورت گرفته است که چنین کاری ظلم به مردم است.

وی بر همین اساس اضافه کرد: ما که همیشه نباید تابع نظرات خودروسازان باشیم بلکه وزارت صنعت باید به دنبال کاهش هزینه‌های تولید باشد. افزایش قیمت خودرو هم تا حدی قابل قبول است.

وی با تاکید بر اینکه خودروهایی که متعلق به اقشار مستضعف جامعه است را نباید گران کنیم،‌عنوان کرد که به جای افزایش بی مهابای قیمت خودرو و دو برابر کردن آن به دنبال کاهش هزینه‌های تولید باشیم، وزارت صمت در عوض فراهم کردن زمینه برای رانت‌خواری و ویژه‌خواری خودروسازان هزینه تولید آنها را کاهش دهد و شرایط را برای افزایش رقابت فراهم کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خاتمه اعلام کرد که در نشست روز آینده مجلس به همراه اعضای کمیسیون صنایع و معادن در این رابطه پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

کد خبر 105559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha