کد خبر 105561
۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹
برخورد شدید پلیس با خرید و فروش کارت سوخت

پرشین خودرو: در حالی که نوسانات ارزی اخیر موجب افزایش قاچاق سوخت از کشور شده است، پلیس می‌گوید اجازه نخواهد داد عده‌ای سودجو با خرید و فروش کارت سوخت امنیت اقتصادی جامعه مخدوش کنند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، همزمان با اظهارنظرهای مسئولان در مورد افزایش احتمالی قیمت سوخت و سهمیه بندی مجدد بنزین در کشور، شاهد بروز پدیده ای جدید در میان کلاهبرداران و سوء استفاده کنندگان هستیم. از سوی دیگر با شدت گرفتن نوسانات نرخ ارز طی ماههای گذشته و بالا رفتن انگیزه متخلفان و سودجویان، قاچاق سوخت به ویژه از مرزهای شرقی کشور هم شدت یافته است؛ موضوعی که فرمانده نیروی انتظامی با تایید آن، از برخورد با این پدیده سخن گفته است.

چندی پیش بود که سردار حسین اشتری  در مورد افزایش قاچاق سوخت از کشور گفت: با توجه به تفاوت قیمت سوخت در کشورهای همسایه میل برای قاچاق بیشتر شده و امیدواریم با همکاری شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و همکاری مسئولان بتوانیم بیشتر از گذشته مانع خروج سوخت شویم.

فرمانده ناجا در همین باره افزود: در سال جاری دستورالعمل مبارزه با قاچاق سوخت بر اساس مصوبات شورای امنیت به استانداران و رده‌های کنترلی ابلاغ شده و نظارت لازم در حال انجام است و خوشبختانه افزایش کشفیات قاچاق سوخت را در سال جاری داشتیم.

با این حال موضوعی که به تازگی موجب جلب توجه افکار عمومی شده، نه قاچاق سوخت بلکه خرید و فروش کارت سوخت خودروها است. مساله ای که اگرچه در گذشته به صورت پراکنده و جسته و گریخته وجود داشته اما با قوت گرفتن احیای کارت سوخت و افزایش قاچاق بنزین، شدت گرفته و برخی نواقص قانونی و فرآیندهای اداری بر آن دامن زده است.

در حال حاضر به گفته شهروندان، در برخی جایگاهها، پیشنهادهایی مبنی بر خرید و فروش کرات سوخت به مالکان خودروها ارائه می شود که برخورد با آن نیازمند ورود جدی پلیس به مساله است.

در همین رابطه سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت گفت: نیروی انتظامی در برخورد با پدیده قاچاق همواره در صف اول بوده و اگر سودجویان از روشهای جدیدی برای گمراه کردن دستگاه‌های نظارتی همچون خرید و استفاده از کارت سوخت دیگران به منظور تهیه بنزین و قاچاق آن استفاده کنند، پلیس مساله را با جدیت پیگیری و برخورد می کند.
 

 

سوخت

 


وی افزود: موضوع خرید و فروش کارت سوخت در برخی جایگاهها در دستور پلیس قرار می گیرد و اگر با مواردی برخورد کنیم، به طور قطع برخورد پلیس بازدارنده خواهد بود.


روند صدور کارت سوخت المثنی از هنگام ثبت نام در دفاتر پلیس ۱۰+ تا تحویل به مالک خودرو از طریق پست حدود ۳ هفته به طول می انجامد، موضوعی که سودجویان را بر آن می دارد تا با خرید کارت سوخت شهروندان و استفاده از آن در چرخه قاچاق سوخت، در کنار گمراه کردن رهگیری سوخت گیری از سوی مراجع نظارتی، تا زمان ثبت درخواست و صدور کارت سوخت المثنی با آسودگی از کارت خریداری شده بهره ببرند.

اگرچه برخوردهای نظارتی و پلیسی در برخورد با اختلال گران اقتصادی در ماه‌های گذشته موثر بوده و در نمونه ای از آن، شناسایی و دستگیری سلطان سکه از سوی پلیس پایتخت انجام و سپس به دستگاه قضایی سپرده شد، اما مسدود کردن روش‌های سودجویان و برطرف کردن خلاءهای قانونی می تواند زمینه سوء استفاده را از بین برده یا دست کم با چالش‌های بیشتری مواجه کند.

کد خبر 105561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha