راه حل جلوگیری از زیان‌دهی خودروسازان در سیاست‌گذاری است

پرشین خودرو: نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: باید اجازه دهیم ایران خودرو و سایپا به صورت خصوصی اداره شوند، اقتصاد دولتی در هیچ کجای دنیا موفق نبوده در ایران نیز موفق نمی‌شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خانه ملت، فریدون احمدی  در خصوص هزینه تولید خودروسازان داخلی ، اظهار داشت: خودروسازان داخلی دولتی هستی و سازو کار آنها ساز و کار بخش خصوص نیست، مدیران این خودروسازی‌ها نیز مقصر شرایط به وجود آمده نیستند.

هزینه تولید خودروسازان داخلی بالا است

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودروسازان در مقایسه با بخش خصوص دارای بهره‌وری پایین‌تری هستند و زیان بیشتری دارند، اگر سودی نیز داشته باشند میزان آن کم است، گفت: هزینه تولید خودروسازان داخلی با ساختار دولتی به دلایل مختلف از جمله انباشت نیرو و پایین بودن بهره‌وری بسیار بالا است.

اجازه تعدیل قیمت خودروها داده نمی‌شود

راه حل جلوگیری از خسارت و زیان‌دهی خودروسازان در سیاست‌گذاری است

 

خودروسازان

 


نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با وجود اصرار بر قیمت گذاری خودرو زیان دهی خودروسازان طبیعی است، ادامه داد: در حال حاضر خودروسازان داخلی زیان‌ده هستند، قیمت‌های موجود در حاشیه بازار و قیمت‌های تحملی بر خودروسازان همخوانی ندارند، باید از ابتدای سال همزمان با تغییر نرخ ارز اجازه تعدیل قیمت‌ها نیز داده می‌شد اما متاسفانه تا به امروز به هر دلیل داده نشده است.


دولت دست از تصدی‌گری در خودروسازی‌ها بردارد

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط و عدم افزایش قیمت‌ خودرو در سال جاری دو خودروساز بزرگ کشور حدود 5 هزار میلیارد زیان می‌بینند، ادامه داد: راه حل جلوگیری از خسارت و زیان‌دهی خودروسازان در سیاست‌گذاری است و دولت باید از تصدی‌گری آنها دست بردارد.

ایران‌خودرو و سایپا توسط دولت اداره می‌شوند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هرچند دولت تنها حدود 18 درصد در دو خودروسازی بزرگ کشور سهم دارد اما آنها را اداره می‌کند، عنوان کرد: تغییر هرساله مدیرعامل خودروسازان مشکلات را برطرف نمی‌کند، نگاه ما به ایران‌خودرو و سایپا باید تغییر کند و باید اجزه دهیم این خودروسازی به صورت خصوصی اداره شوند، اقتصاد دولتی در هیچ کجای دنیا موفق نبوده در ایران نیز موفق نمی‌شود./

کد خبر 105572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha