کد خبر 105578
۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
تولید انواع خودرو در مهر ماه امسال کاهش یافت

پرشین خودرو: طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید انواع خودرو در مهر ماه امسال با کاهش ۳۹.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از به ایسنا،  تولید انواع خودرو در مهرماه سال جاری به ۸۳ هزار و ۲۷ دستگاه رسید که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که ۱۳۷ هزار و ۹۱۴ دستگاه بوده، ۳۹.۸ درصد کاهش داشته است.

این آمار به تفکیک نوع خودرو بدین شرح است که تولید انواع سواری در مهر ماه امسال ۷۶ هزار و ۹۰۹ دستگاه بوده که نسبت به تولید ۱۲۸ هزار و ۸۳۸ دستگاهی مدت مشابه سال گذشته، کاهش ۴۰.۳ را تجربه کرده است.

در این مدت تولید انواع اتوبوس نیز ۷۳ دستگاه بوده که نسبت به مهر سال گذشته که ۱۸۲ دستگاه بوده است، ۵۹.۹ درصد کاهش داشته است.

همچنین تولید انواع وانت در مهرماه امسال ۴۸۲۳ دستگاه بوده است که به نسبت تولید ۷۵۰۴ دستگاهی در مهر ماه سال گذشته، کاهش ۳۵.۷ درصدی داشته است.

 

خودروسازان

 

مهرماه امسال تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده با کاهش ۳۱.۳ درصدی روبرو شده به‌گونه‌ای از ۱۲۷۷ دستگاه در مهرماه سال گذشته به ۸۷۷ دستگاه رسیده است.

اما برخلاف این محصولات تولید انواع ون، مینی‌بوس و میدل‌باس در مهرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش همراه بوده است.

براین اساس انواع ون با تولید ۱۷۷ دستگاه در مهرماه امسال نسبت به تولید ۳۸ دستگاه در مهرماه سال گذشته، افزایش تولید ۳۶۵.۸ درصدی و انواع مینی‌بوس و میدل‌باس نیز با تولید ۱۶۸ دستگاه در مهر امسال نسبت به ۷۵ دستگاه در مدت مشابه سال گذشته، رشد تولید ۱۲۴ درصدی را تجربه کرده است.

همچنین تولید انواع خودرو در هفت ماهه نخست سال جاری نیز کاهش ۱۹.۵ درصدی داشته است به‌گونه‌ای که تولید انواع خودرو از ۸۲۴ هزار و ۶۰۱ دستگاه در هفت ماهه نخست سال گذشته به ۶۶۳ هزار و ۴۵۱ دستگاه رسیده است.

کد خبر 105578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha