کد خبر 105586
۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱
نرخ‌ جرثقیل‌های جاده چالوس ساماندهی می‌شود

پرشین خودرو: رئیس اتحادیه کامیون‌داران البرز از ساماندهی یدک‌کش‌ها و جرثقیل‌های جاده چالوس زیر نظر این اتحادیه خبر داد و گفت: نرخ‌گذاری خدمات جرثقیل‌ها براساس مسافت، نوع جاده و سود متعلق به راننده تعیین خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، ناصر کاویانی  در خصوص مهلت 20 روزه دادستانی کرج برای ساماندهی یدک‌کش‌های جاده چالوس گفت: طبق جلسه‌ای که با حضور معاون دادستان داشته‌ایم تصمیم بر این شده که تمامی یدک کش‌ها و جرثقیل‌های موجود برای خدمات رسانی به شهروندان تحت پوشش اتحادیه کامیونداران استان باشند.


وی در ادامه افزود: از ابتدا یدک کش‌ها و جرثقیل‌ها جزئی از اتحادیه کامیونداران بودند اما در مقاطعی برخی از شرکت‌های خصوصی این قانون را نقض کرده و با وزارت راه قراردادهایی را منعقد کردند و باعث ایجاد تفاوت در نرخ و برخی مشکلات در این زمینه شدند. در این میان مردم با متقبل شدن هزینه‌های گزاف متضررترین افراد در این بخش شده‌اند. با این تصمیم از این پس مسئولیت این بخش از وزارت راه به وزارت صنعت، معدن و تجارت منتقل می‌شود و پلیس راه هم با این وزارتخانه تعامل خواهد داشت تا بهترین خدمات را به مردم برسانیم.

وی از تعیین نرخ مشخص و مصوب برای این جابه‌جایی‌ها و هزینه‌هایی که مشتریان باید پرداخت کنند خبر داد و گفت: مسئله نرخ‌گذاری به طور کامل حل شده و از این به بعد اتحادیه وظیفه نرخ گذاری را بر عهده دارد.

رئیس اتحادیه کامیونداران در خصوص چگونگی قیمت پاسخ داد: نرخ خدمات ارائه شده را اتحادیه بر اساس نرخ کارشناسی شده و مورد تایید کارشناس تعیین می‌کند که البته چند شاخص مهم در چگونگی قیمت‌گذاری‌ها تاثیر دارد.

وی در خصوص شاخص‌های تاثیرگذار بر قیمت نهایی خدمات حمل و نقل گفت: برخی موارد مانند تفاوت نوع جاده‌ها از تخت (کفی) با کوهستانی در قیمت متفاوت هستند این موارد به علاوه هزینه انتقال از مبدا به مقصد و سودی که متعلق به راننده است مجموع نرخ را تعیین می‌کند.

پیش از این معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با اشاره به شکایت‌های مردمی از رانندگان امدادخودرو در جاده چالوس گفته بود: برای رفع این معضل اتحادیه کامیونداران مکلف شد که بعد مسافت را قیمت گذاری و به صورت برچسب بر خودروهای امدادی نصب کنند.

 

تصادف

 


 محمد آقایاری گفته در راستای احقاق حقوق عامه و در پی شکایت‌های مردمی و گزارش‌های متعدد از رانندگان امداد خودرو و جرثقیل‌های مستقر در جاده چالوس به علت اخذ مبالغ هنگفت در جهت جابجایی خودروهای حادثه دیده مهلت ۲۰ روزه‌ای برای ساماندهی و قانون‌مند نمودن و ارائه لیست دقیق شرکت‌ها و رانندگان به معاونت دادستانی، داده شده است.

معاون دادستان کرج افزوده، در این راستا عدم ارائه خدمات مطلوب در زمان‌های بحرانی دراین جاده گزارش شده است که جلسه‌ای با حضور رئیس اتحادیه کامیون داران، معاون مدیرکل راهداری و رئیس پلیس راه استان برگزار و مقرر شد که همه رانندگان عضو این اتحادیه شوند تا سازمان نظام صنفی و تعزیرات نظارت لازم را برعملکرد آن‌ها داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه نرخ مصوبی از سوی اتحادیه برای جابجایی خودروهای حادثه دیده توسط امداد خودرو وجرثقیل‌ها در این جاده وجود نداشت، گفته، اتحادیه کامیونداران مکلف شد که بعد مسافت را قیمت گذاری و به صورت برچسب بر خودروهای امدادی نصب کنند. همچنین لیست کشیک رانندگان به منظور ارائه خدمات مطلوب‌تر از سوی امداد خودرو و سایپا خودرو به رانندگان حادثه دیده به پلیس راه اعلام شده است.

آقایاری تصریح کرده، شعبه هشت دادیاری به منظور رسیدگی به جرائم و تخلفات احتمالی در حد جرم به این منظور اختصاص داده شده است و طی روزهای اخیر یکی از دادیاران این شعبه به صورت سرزده از جاده چالوس بازدید کرده و با قاطعیت با تخلفات احتمالی برخورد شده است.

کد خبر 105586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha