احیای کارت سوخت، اعلام سهمیه بنزین است

پرشین خودرو: عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی می گوید مرحله بعدی احیای کارت سوخت، اعلام سهمیه بنزین است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خانه ملت، هدایت الله خادمی با اشاره به اطلاعیه شرکت ملی نفت مبنی بر تهیه کارت سوخت، اظهار داشت: زمانی استفاده از کارت سوخت، سامانه هوشمند و بنزین دو نرخی ما را نجات داد و با شفاف سازی میزان مصرف سوخت و واردات بنزین کاهش یافت.

درخواست افزایش 60 درصدی بنزین در سال 96

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از دولت روحانی بیان داشت: دولت جدید از هیچکدام از زیرساخت های مدیریت سوخت استفاده نکرد، هر چند که در مجلس نهم استفاده از کارت سوخت تصویب شد اما دولت زیر بار این کار نرفت تا اینکه در سال 96 خواستار افزایش 50 تا 60 درصدی نرخ سوخت شد.

به نظر می رسد اول احیای کارت سوخت اعلام شده و احتمالا بعد از مدتی سهمیه بندی نیز در نظر گرفته می شود.
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: در حالی که دولت می توانست از سال 92 با شیب ملایم قیمت ها را افزایش دهد تا نه فشار اقتصادی به مردم وارد و هم بتواند از افزایش معقول سوخت درآمدی کسب کند، اما دولت تاکید داشت که نمی خواهد از کارت سوخت و سهمیه بندی استفاده کند.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت سوخت افزایش 10 ها محصول دیگر مورد استفاده مردم نیز را به دنبال دارد، عنوان کرد: دولت به دلیل موضوعات سیاسی تا سال 96 نرخ سوخت را افزایش نداد و در نهایت در سال 96 خواستار افزایش 60 درصدی سوخت شد که مجلس چنین اجازه ای را به دولت نداد و تاکید داشت دولت از کارت سوخت استفاده کند چرا که پیش بینی شده بود اگر تحریم ها اعمال شود دیگر نمی توانیم واردات بنزین داشته باشیم.

واقعیت جامعه دولت را به سمت سهمیه بندی سوخت می برد

خادمی در ادامه با بیان اینکه احیا کارت سوخت قابل پیش بینی بود، بیان داشت: دولت و وزارت نفت تاکید داشتند که مجدد به سمت کارت سوخت و دو نرخی کردن بنزین نمی روند اما واقعیت جامع در نهایت دولت را به این سمت می برد.


این نماینده مجلس با تاکید براینکه دولت گام به گام به سمت دو نرخی کردن می رود، اظهار داشت: اکنون بحث کارت سوخت مطرح است، همین کارت سوخت بخشی از مشکلات را کم می کند، شفاف می شود که به کدام خودرو سوخت داده می شود، متاسفانه می توانستیم با هزینه کم سامانه هوشمند سوخت را احیا کنیم اما دولت آن را برای سال های متمادی رها کرد و احتمالا با هزینه های بیشتری می توان آن را آماده استفاده مجدد کرد.

وی گفت: احیای کارت سوخت مرحله اول اعلام سهمیه بندی است، از آنجایی که سال ها است دیگر از کارت سوخت استفاده نمی شود، دولت به دنبال آن است که ابتدا کارت سوخت به دست مردم برسد بعد مراحل سهمیه بندی و دو نرخی را اعلام کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین به نظر می رسد اول احیای کارت سوخت اعلام شده و احتمالا بعد از مدتی سهمیه بندی نیز در نظر گرفته می شود.

کد خبر 105597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha