دوازدهمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک برگزار شد

پرشین خودرو: دوازدهمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک با قرائت پیام علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و با استقبال پرشور میهمانان، مدعوین، دانشجویان،کارشناسان، مدیران سطوح مختلف کشور و با خیر مقدم دکتر حسین علائی رئیس هیأت مدیره انجمن مدیریت راهبردی ایران و با حضور 139 تن از اساتید مطرح کشور و چهره های برتر علمی ملی و بین المللی این حوزه، روز دوشنبه بیست و هشتم آبان ماه در محل سالن همایش های اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.

به گزارش پرشین خودرو، سخنران افتتاحیه این رویداد با اشاره به استراتژی های اقتصادی ایران در شرایط تحریم گفت: « افزایش دستمزد تاکنون جوابگو نبوده است. سازمان برنامه و بودجه هنوز منابع پرداخت وام نوسازی بافت های فرسوده را پرداخت نکرده است.

مشاور عالی رئیس جمهور خاطر نشان کرد: « با این گرانی هایی که اتفاق افتاده است، افزایش دستمزد تاکنون جوابگو نبوده است و این جهش جدید قیمتی نیازمند اصلاح سیستم است، به گونه ای که گروه های فقیر جامعه تحت حمایت قرار بگیرند.»

مجتبی لشکر بلوکی مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی و الکساندر جورجینیا انکلمن دبیر کارگروه ایران در شورای اقتصاد آلمان از دیگر سخنرانان کلیدی این رویداد بودند.

در بخش برگزاری پانل تخصصی ، محمدرضا عبدالرحیمی مدیر دفتر برنامه ریزی، بودجه و سرمایه گذاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و پروفسور محمدرضا حمیدی زاده عضو هیأت مدیره انجمن راهبردی ایران با تاکید بر پیاده سازی استراتژی های اقتصادی در کشور با موضوع نقش راهبردی مناطق آزاد ویژه اقتصادی در نظام توسعه ملی ایراد سخنرانی کردند.

از دیگر چهره های سخنران حاضر در رویداد می توان به محمدابراهیم انصاری لاری؛ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، پروفسور عزیزاله معماریانی؛ رئیس انجمن سیستم های هوشمند ایران، عبدالرحیم کردی؛ رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار اشاره کرد.

همچنین در بخش دوم پانل تخصصی پروفسور ناصر میرسپاسی؛ پدر مدیریت منابع انسانی با بیان سخنانی پیرامون مدیریت عملکرد استراتژیک با تأکید بر بخش دولتی گفت: «مدیریت عملکرد را در شرکت های خصوصی می توان به راحتی پیاده سازی کرد اما در بخش دولتی این امر سخت و مشکل می نماید. چرا که باید مدیریت عملکرد در قالب قانون پیاده سازی شود علی الخصوص قانون مدیریت خدمات کشوری. از سوی دیگر مدیران دولتی با سلایق گوناگون بر کارکنان اعمال نفوذ کرده و می خواهند از موضع قدرت عملکرد کارکنان خود را ارزیابی و مورد سنجش قرار دهند.» وی با تأکید بر الگوی بازخورد 360 درجه به نحوه مدیریت عملکرد اشاره کرد و گفت: «این نوع مدیریت عملکرد، نمره عملکرد سازمان را به کارمند می دهد. اگر سازمان عملکرد مطلوب یا نامطلوبی داشته باشد منتج به نمره مطلوب یا نامطلوب کارمند می شود.»

در ادامه علاءالدین رفیع زاده رئیس امور مدیریت عملکرد و ارتقاء سازمان اداری و استخدامی کشور ضمن مقایسه فعالیت در دو سیستم دولتی و خصوصی بر لزوم اشتراک و طرح تجربه های موفق در کنار مباحث تئوریک تأکید کرد و گفت:« فاصله بین دانشگاه و عمل خیلی زیاد است. در دانشگاه به دانشجوی رشته مدیریت دولتی، حقوق اداری تدریس می شود که حتی یک کلمه از آن درعمل و اجرا برای وی کارگشا نخواهد بود.»

مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران در سخنان خود بر موقعیت استراتژیک کشور از نظر منابع طبیعی در بین کشورهای هم جوار تاکید کرد و گفت: « دهک های زیادی از جامعه زیر خط فقر هستند و نرخ بیکاری نزدیک به 12 درصد برآورد شده است.» وی مشکلات پیش روی کشور در سال های اخیر را در پنج دسته عنوان کرد: 1) عدم تصمیم گیری یا دیر تصمیم گرفتن 2) تفکر آرمانی داشتن یا صفر و یک عمل کردن 3) استفاده نکردن از موقعیت ها و فرصت های استثنایی 4) عدم توجه به دیپلماسی خارجی 5) عدم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی
همچنین وی با اشاره به وضعیت کنونی بازار ارز گفت:« تثبیت قیمت ارز که دولت در حال انجام آن است، یقینا در سال های آتی با جهش ناگهانی در قیمت ارز روبه رو خواهیم بود و مشکلات اساسی در پی خواهد داشت.»

رئیس اتاق بازرگانی تهران در بخش پایانی سخنان خود یادآور شد: « مشکلات فعلی کشور ریشه درباور نداشتن بخش خصوصی است. حاکمیت تفکر سوسیالیستی بر کشور ما که با تدبیر مقام معظم رهبری و اصلاح اصل 44 قانون اساسی، موجبات اصلاح شرایط را فراهم آورد که در حد فرمان باقی ماند و به اجرا نرسید. متاسفانه بخش خصوصی در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها نقشی ندارد و تفکر دولتی با ظهور پدیده خصولتی ها بعد از اصلاح قانون اساسی، به مراتب بدتر شد. اگر اجازه حضور به بخش خصوصی در تصمیم سازی ها ندهیم و امکان رقابت در بازار را از بین ببریم،

قطعا نمی توانیم بهره وری بالا داشته باشیم و امکان مقابله با اقتصاد کشورهای دنیا را نخواهیم داشت.»
خوانساری با اشاره به مصائب شرایط فعلی اقتصاد کشور و تحریم گفت: «اگرچه دشواری های تحریم بسیار زیاد است اما یک سود دارد آن هم این است که در این مقطع می توانیم صادرات کشور را توسعه دهیم و این امر با کاهش دخالت بخش دولتی در امور مرتبط با بخش خصوصی محقق خواهد شد.»

شایان ذکر است این رویداد، پرسابقه ترین و معتبرترین رویداد در حوزه مدیریت استراتژیک کشور است که توسط تنها انجمن تخصصی و علمی در این حوزه با نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد و انجمن مدیریت راهبردی ایران با هدف ارتقاء سطح و اشتراک دانش مدیران از سال 1385 تاکنون با همکاری مراکز علمی و سازمان های ذی ربط اقدام به برگزاری این کنفرانس نموده است.

در بخش معرفی کتاب سال مدیریت استراتژیک، کتاب شکوفایی و مرگ کسب و کارها تألیف پروفسور محمدرضا حمیدی زاده و در بخش ناشر، انتشارات ادیبان انتخاب و معرفی گردید.

دوازدهمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک با قرائت بیانیه انجمن راهبردی مدیریت ایران و معرفی کسب و کار های برتر به کار خود پایان داد

کد خبر 105606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha