کد خبر 105607
۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۵
ساخت نخستین اسکنر بدن انسان با تصاویر سه بعدی

پرشین خودرو: پس از گذشت سال‌ها تحقیق، محققان توانستند نخستین اسکنر کامل بدن را با ارائه تصاویر سه بعدی بسازند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، پس از گذشت یک دهه توسعه، نخستین اسکنر پزشکی کامل بدن در جهان، تصاویر خود را تولید کرد. این دستگاه تصویربرداری حدود 40 بار سریع‌تر از «برش‌نگاری با گسیل پوزیترون (پت‌اسکن)» است و می‌تواند تصاویر سه بعدی از داخل بدن انسان را در یک لحظه اسکن کند.


براساس گزارش «نیواطلس»، این اسکنر که «اکسپلورر EXPLORER» نامیده می‌شود، ترکیبی از پت‌اسکن و سی‌‌تی اسکن است. پس از سال‌ها تحقیق، نمونه اولیه این اسکنر در سال 2016 ارائه و پس از آزمایش‌های گسترده، در سال 2018 این اسکنر، در اندازه انسان ساخته شد.

 

اسکنر

 


این اسکنر جدید پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای را نسبت به سیستم‌های تصویربرداری امروزی ارائه می‌کند. همچنین آنها تصاویر کامل بدن را سریع‌تر و در کمتر از 20 تا 30 ثانیه می‌گیرند. این دستگاه به طور موثر 40 بار حساس‌تر از سیستم‌های اسکن فعلی هستند.

این بدان معناست که این اسکنر قادر است تا تصاویر با جزئیات و دقیق‌‌تری را با استفاده از دوزهای کمتری از «پرتوپی‌یاب (تریسر)» ارائه کند. از طرفی این حساسیت‌های بالا به پزشکان اجازه می‌دهد تا اهداف مولکولی خاصی را فراتر از محدودیت دستگاه‌های اسکنر فعلی به تصویر بکشند.

کد خبر 105607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha