کد خبر 105609
۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
سهمیه‌بندی سوخت بازگشت به عقب است

پرشین خودرو: یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: اگر با مردم شفاف صحبت کنیم که میزان تولید بنزین و قیمت تمام شده آن چه میزان است، می‌توانیم شرایط را به راحتی کنترل کنیم.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، محسن خندان‌دل  با اشاره به اینکه سهمیه‌بندی کردن سوخت امری اشتباه بوده و به نوعی بازگشت به عقب محسوب می‌شود، اظهار کرد: اگر سهمیه‌بندی سوخت می‌خواهد مازادی بر یک عددی از مصرف سوخت را تحت پوشش قرار دهد، این امر منطقی خواهد بود، هرچند که ما عنوان می‌کنیم در سوخت مانند گندم به خودکفایی دست پیدا کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: جالب است که می‌گویند حجم نزولات بارانی ما حدود 25 درصد کاهش داشته، اما حجم برداشت گندم ما 6 درصد افزایش داشته است. در بخش سوخت نیز شاهد همین روال هستیم و در این چند ماهه نیز آمار موجود در خصوص سوخت محرمانه شده و اعلام نمی‌شود ولی گفته می‌شود که به خودکفایی رسیده‌ایم.

این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: قطعا در سهمیه‌بندی سوخت به نوعی بازگشت به عقب را انجام داده‌‍‌ایم و قطعا در این امر رانت‌ها و فسادهای اقتصادی بزرگی رخ خواهد داد.

خندان‌دل گفت: دوباره ما مجبور به خرید و فروش کارت سوخت خواهیم شد و در کنار آن با هک کردن و شارژ اضافه نیز باز خواهیم گشت.

 

سوخت

 


وی اضافه کرد: ما از رییس جمهور می‌خواهیم که با مردم با شفافیت صحبت و مشکلاتی که با آن مواجه است را مطرح کند. قطعا ارائه کارت سوخت به هیچ‌وجه راهگشای مشکلات ما نخواهد بود.

این کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: اگر با مردم شفاف صحبت کنیم که میزان تولید بنزین و قیمت تمام شده آن چه میزان است، می‌توانیم شرایط خود را به راحتی کنترل کنیم.

خندان‌دل عنوان کرد: می‌توانیم به روش‌های فرهنگی به مردم خود گوشزد کنیم که در مصرف سوخت صرفه‌جویی لازم را اعمال کنند.

وی افزود: در هیچ کجای دنیا مصرف سوخت و بنزین مانند کشور ما نیست و در تمام دنیا سرمایه‌گذاری بر روی قطارهای برقی و حمل و نقل همگانی صورت می‌گیرد.

کد خبر 105609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha