کد خبر 105642
۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۴
پنج لوگو از برندهای معروف جهان

پرشین خودرو: لوگو نقش مهمی در رشد و ارتقا یک شرکت دارد. امروزه اکثر مردم نسبت به محصولی که می‌خرند یا خدماتی که دریافت می‌کنند، آگاه هستند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، علاوه‌ بر کیفیت، مشتریان به دیگر جنبه‌ها مانند مسئولیت اجتماعی، سازگاری با محی‌ زیست و هویت نام تجاری توجه می‌کنند. در طول سال‌ها، از یک نام تجاری بیشتر از یک نشان استفاده می‌شود. در واقع این نشانه‌ها، یک حافظه بصری و تاریخچه‌ای برای شرکت به وجود می‌آورند که منعکس‌کننده سنت‌ها، ارزش‌ها و ویژگی‌های رقابتی است.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام سایت عکس‌ها دات کام، هنگامی که به لوگوی خاصی فکر می‌کنید متوجه می‌شوید که خاطرات و اطلاعات خاصی در ذهن شما نقش بسته می‌شود. برای مثال، هنگامی که به لوگوی طلایی رنگ مک دونالد فکر می‌کنید ناخودآگاه به یاد چیزبرگرهای آبدار و خوشمزه می‌افتید. یا هنگامی که لوگوی BMW را می‌بینید ذهن شما یک ماشین شیک را مسجم می‌کند که صاحب آن دارای سطح اجتماعی بالایی است. علاوه‌بر این، یک لوگو به ذهن شما در رابطه با محصول و شرکتش شکل می‌دهد.

ما در این مطلب ۵ لوگوی برتر را انتخاب کرده‌ایم. این کار در ابتدا با توجه به تنوع خیره کننده از طرح‌های زیبا، بسیار سخت بود. با این وجود توانستیم!
متاسفانه، برای برخی از لوگوها موفق به پیدا کردن نویسندگان آن‌ها نشدیم. در عین حال، در این لیست لوگوهایی وجود دارد که نتیجه تلاش سخت چندین طراح است. برخی از شرکت‌ها لوگوی خود را بارها تغییر داده‌اند که ما مجبور شدیم بر روی طرح های برجسته متمرکز شویم. امیدواریم که از خواندن این مطلب باعث الهام بخشی به شما برای ایجاد یک اثر هنری شگفتانگیز شود.

نایک Nike
 

 

نایک



در ابتدا افسانه نایک از شرکت واردکننده لوازم اسپرت blue ribbon آغاز شد. در سال ۱۹۷۱ این شرکت تصمیم گرفت که به تولید کفش اسپرت ادامه دهد و بنای این نام تجاری که امروزه نایک شناخته می‌شود، گذاشته شد. جالب است بدانید که موسس نایک، فیلیپ نایت، لوگوی نایک (swoosh) را بی‌اهمیت می‌دید و طرفدار طرح‌های بزرگ نبود.

لوگوی نایک را کارولین داویدسون طراحی کرد و فقط ۳۵ دلار برای کارش سرمایه‌گذاری کرد. دیویدسون، با الهام از الهه یونانی نایک، می‌خواست با استفاده از این کار سرعت و جنبش ناگسستنی خود را نشان دهد. در سال ۱۹۷۸، تولیدکنندگان کفش علامت مخصوص نایک را کمی پایین برده و کل لوگو را تیره‌تر کردند. هیچ‌کس به این فکر نمی‌کرد کرد که این طرح هندسی عجیب روزی در جهان معروف شود. با گذشت زمان علامت مخصوص (swoosh)‌ به اندازه کافی معروف شد و شرکت تصمیم گرفت که نام نایک را از داخل لوگو حذف کنند.

کوکا کولا
 

کوکاکولا




شرط می‌بندیم که نمی‌دانستید لوگو کوکا کولا توسط یک حسابدار معمولی به نام فرانک میسون رابیسون طراحی شده! بارزترین نماد این لوگو نوع فونت اسپنسر ظریف آن است که معمولا این سبک خوشنویسی است که در نامه ها و اسناد قرن ۱۹ یافت می‌شود. در سال ۱۸۹۰ شرکت تصمیم می‌گیرد که لوگوی خود را با پیج و تاب دادن کمی خاص‌تر کند. پیچ و خم ایجاد شده در حرف C آن را شبیه به درخت گیلاس کرد که از آن گیلاس‌ها آویزان شده بودند . ولی طراحی جدید زیاد دوام نیاورد و امروزه ما کوکا کولا را با همان لوگویی که رابینسون طراحی کرده می‌شناسم و بر روی بطری‌ها می‌بینیم . بعضی اوقات نمی‌توان طرح اصلی و اولیه را شکست داد.

فورد

 

فورد


آیا می دانستید که فورد موتور سومین شرکت خودرو سازی است که توسط هنری فورد به وجود آمده است؟ او اولین شرکت خود را از دست داد . دومین شرکت خودروسازی خود (‌که با نام کادیلاک شناخته شده است ) را با میل خود کنار گذاشت. اولین لوگوی طراحی شده برای این برند طرحی دایره شکل بود که در داخل آن اسم کارخانه و اطلاعات آن نوشته شده بود. در سال ۱۹۲۷، با راه‌اندازی مدل جدید فورد، مدل A، این برند تصمیم گرفت لوگوی شرکت را تغییر دهد .در حال حاضر این لوگو به شکل بیضی آبی رنگ است.

اپل
 

اپل

 



لوگوی اپل توسط رونالد وین، یکی از بنیانگذاران اپل، طراحی شده است. ایده پشت این لوگو کشف انقلابی گرانش توسط نیوتن بود. همراه با لوگو نام کامل شرکت (Apple Computer co ) نیز بود. استیو جابز پس از مدتی خواستار تغییر لوگو شد و در سال ۱۹۷۷ راب جانوف لوگویی در قالب سیب رنگارنگ طراحی کرد و به جای نام شرکت فقط نام اپل را نوشته شد. هدف لوگو جدید جذب مخاطبان جوان و نشان دادن توانایی منحصر به فرد کامپیوتر برای نشان دادن رنگ‌ها بود. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چرا یک سیب گاز زده؟ پاسخ آن خنده دار است زیرا این کار برای جلوگیری از اشتباه بین سیب و گیلاس انجام شده است.

در سال ۱۹۸۴، با راه‌اندازی مکینتاش اپل، این غول تکنولوژی تصمیم گرفت حالا که اپل به اندازه کافی معروف شده است اسم اپل را از لوگو حذف کند و این چگونگی حذف نام شرکت از لوگو است. از سال ۱۹۸۴، اپل به لوگوی خود وفادار است و تنها طرح و سایه‌هایی در آن ایجاد می‌کند.

پپسی

 

لگو


در سال ۱۸۹۳، کالیب برادام همچین تصوری نمی‌کرد که لوگویی که طراحی می‌کند تبدیل به یک اثر نمادین در قرن بیستم شود و به فرهنگ مدرن شکل دهد. اولین تغییر این لوگو در سال ۱۹۶۲ صورت گرفت که در آن کلمه ی کولا حذف شد. در حال حاضر کلمه پپسی روی یک آیکون دایره‌ای شکل قرمز، سفید و آبی رنگ قرار دارد و این لوگو روی درب بطری‌ها است. بین سال‌های ۱۹۷۱ و ۲۰۰۵ طراحان لوگو به کار طراحی لوگوی ساده‌تر ادامه داد. در حال حاضر می‌توان مشاهده کرد که لوگوی پپسی به کمال خود رسیده است.

کد خبر 105642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha