آلودگی هوا از میانگین طول عمر در جهان دو سال کاسته است.

پرشین خودرو: نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد آلودگی هوا از میانگین طول عمر در جهان دو سال کاسته است.

به گزارش پرشین خودرو  به نقل از ایسنا، بررسی‌ها حاکی از آن است آلودگی هوا موجب شده تا از میانگین طول عمر افراد در سراسر جهان تقریبا دو سال کاسته شود و باعث شده آلودگی هوا بزرگترین تهدید برای سلامت انسان به حساب آید.

در این بررسی محققان به انجام مطالعاتی روی ذرات آلاینده تولید شده از احتراق سوخت‌های فسیلی به کار رفته در صنایع و خودروها پرداختند و مشخص شد که در بسیاری از مناطق کشورهایی همچون چین و هند که بیشترین آسیب را از آلودگی هوا متحمل شده‌اند طول عمر افراد حدود شش سال کوتاه شده‌ است.

محققان آمریکایی اظهار داشتند: درحالیکه افراد می‌توانند با خودداری از استعمال سیگار از خود در برابر ابتلا به بیماری‌ها مراقبت کنند، نمی‌توانند در حفاظت از خود در برابر هوایی که تنفس می‌کنند اقدامی انجام دهند.

 

آلودگی

 


سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرده‌ است: ۹۰ درصد از مردم جهان در معرض هوای آلوده قرار دارند و تنفس هوای آلوده به فوت سالانه هفت میلیون انسان و آسیب دیدن میلیاردها انسان دیگر منجر می‌شود.

به گفته کارشناسان، در صورتیکه دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی در هند رعایت شود طول عمر مردم هند به طور میانگین ۴.۳ سال بیشتر می‌شود.

به گزارش روزنامه گاردین، میانگین جهانی کاهش طول عمر ۱.۸ سال اعلام شده درحالیکه کاهش طول عمر ناشی از استعمال دخانیات ۱.۶ سال است.

کد خبر 105648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha