پروژه ۶ میلیارد دلاری چین برای احیای جاده ابریشم

پرشین خودرو: چین طرح توسعه فرودگاه یورومکی (Urumqi) به ارزش بالغ بر ۶ میلیارد دلار را که یکی از پروژه‌های اصلی توسعه جاده‌ ابریشم محسوب می‌شود، تصویب کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، فرودگاه یورومکی (Urumqi) در منطقه خودمختار شین ژیانگ واقع در غرب کشور چین یکی از قطب‌های کلیدی و اصلی توسعه جاده ابریشم موسوم به طرح کمربند جاده‌ای محسوب می‌شود که حالا قرار است دولت چین با اختصاص ۴۲.۱۱ میلیارد یوآن معادل ۶.۰۶ میلیارد دلار به توسعه و تکامل مراحل آن بپردازد.

همانطور که پیشتر نیز چین اعلام کرده بود، این فرودگاه در کنار سایر طرح‌های دیگر دولت این کشور باید به منظور اجرای پروژه جاده ابریشم تبدیل به بزرگترین هاب بین‌المللی واقع در منطقه شرق آسیا شود.

کمیسیون اطلاحات و توسعه ملی چین به تازگی در خصوص این پروژه خاطرنشان کرده است که فرودگاه یورومکی در چین که تا سال ۲۰۳۰ میلادی به صورت کامل تکمیل خواهد شد، ظرفیت جابجایی و رفت و آمد بالغ بر ۶۳ میلیون نفر مسافر در سال و حمل بیش از ۷۵۰ هزار تن را خواهد داشت.

ظرفیت جابجایی و پرواز مسافران از این فرودگاه در مقایسه با عدد کنونی آن ۱۵ میلیون نفر افزایش خواهد یافت و پیش‌بینی می‌شود که از سال ۲۰۳۰ به بعد نیز هرساله به ظرفیت آن اضافه شود.

بر اساس گزارش وب سایت شای چین گلوبال، طرح توسعه کمبربند جاده‌ای موسوم به جاده ابریشم که چین را به کشورهای آسیای مرکزی و سایر نقاط جهان متصل می‌کند و موجب می‌شود که محموله‌های کالایی با سرعت بیشتری به بازار کشورهای دیگر منتقل شود که این امر بدون شک تاثیر بسزایی بر روی اقتصاد چین و جهان خواهد گذاشت.

به گفته رویترز، شین ژیانگ در سال گذشته میلادی میزبان بالغ بر ۱۰۰ میلیون توریست و گردشگر داخلی و خارجی بوده است که در مقایسه با سال قبل از آن حدود ۷۵ درصد رشد و افزایش داشته است.

یکی از اصلی‌ترین عملیاتی که در توسعه فرودگاه یورومکی واقع در این شهر قرار است به انجام برسد، توسعه دو باند از این فرودگاه است تا بتواند از هواپیماهای غول‌پیکر مورد استفاده ایرلاین‌های بزرگ جهان همچون ایرباس A۳۸۰ که برای پروازهای طولانی و بین المللی کاربرد دارد، نیز میزبانی کند.

در صورتی که باندهای این فرودگاه توسعه یابد، به طور قطع می توان فرودگاه یورومکی را مقدمه محوری و بزرگی برای توسعه کمربند جاده‌ای به شمار خواهد رفت.

کد خبر 105657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha