کد خبر 105704
۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
مسیر غربی آزادراه قم - تهران بهسازی می شود

پرشین خودرو: رئیس اداره نگهداری راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم گفت: مسیر غربی آزادراه قم - تهران به طول 15.5 کیلومتر و با اعتباری بالغ بر 58 میلیارد و 500 میلیون ریال در حال بهسازی است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از برنا، محمدرضا زیدآبادی گفت: این طرح در راستای صیانت و تسهیل آمد و شد در سومین محور ترافیکی کشور توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از نیمه دوم مهرماه سال جاری اجرایی شد.

وی اضافه کرد: با توجه به سرعت مناسب اجرای طرح و در صورت مساعد بودن شرایط جوی، امیدواریم تا پایان آذرماه امسال تکمیل شود و مورد بهره برداری قرار گیرد.

زیدآبادی در خصوص مشخصات اجرایی این طرح، بیان کرد: تاکنون افزون بر 6.5 کیلومتر از مسیر غربی (در چهار باند) آزادراه قم - تهران در راستای اجرای این طرح روکش شده و 9 کیلومتر باقی مانده در حال لکه گیری هندسی، به منظور بهسازی می باشد.

وی ادامه داد: در راستای اهداف این طرح عملیات درزگیری با قیر پلیمری به طول 22 هزار مترمربع صورت گرفته است.

وی ضمن تاکید بر ضرورت رعایت ایمنی توسط راننده هایی که از محل اجرای طرح عبور می نمایند، خواستار تعامل و همکاری بیشتر آنها با مجریان طرح شد.

شهریورماه امسال 6 طرح از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم به بهره برداری رسید؛ اجرای روکش آسفالت محور روستای آب شیرین با اعتبار هفت میلیارد ریال، اجرای روکش آسفالت محور روستایی قنوات با اعتبار 13 میلیارد ریال، اجرای مرحله نخست طرح جایگزینی نیوجرسی مفصلی با گاردریل های رفوژ آزادراه قم- تهران با اعتبار 50 میلیارد ریال، اجرای مرحله نخست طرح جایگزینی نیوجرسی مفصلی با گارد ریل های رفوژ کمربندی امام علی (ع) با اعتبار 25 میلیارد ریال، اجرای نوسازی ناوگان مینی بوس برون شهری با اعتبار 50 میلیارد ریال و احداث جایگاه سوخت راهدارخانه آزادراه و جاده قدیم قم- تهران با اعتبار 2 میلیارد ریال، از جمله این طرح ها بود.

350 کیلومتر آزادراه، 400 کیلومتر بزرگراه و 500 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در استان قم وجود دارد.

کد خبر 105704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha