کد خبر 105705
۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
کاهش قیمت خودروهای برقی در بازار چین

پرشین خودرو: شرکت تسلاموتورز به منظور کاهش تبعات منفی جنگ تجاری چین و آمریکا اعلام کرده که قصد دارد قیمت خودروهای برقی خود را در بازار چین کاهش دهد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، تسلاموتورز که یکی از بزرگترین شرکت‌های آمریکایی فعال در زمینه خودروسازی و تکنولوژی محسوب می‌شود که فعالیت و اهداف بلندپروازانه‌ای در این زمینه داشته است، هم اکنون بزرگترین رقیب خودروسازان بزرگ جهان همچون فولکس‌واگن، بی‌ام‌و، بنز، تویوتا، هیوندای و غیره محسوب می‌شود، چراکه با تولید و عرضه خودروهای برقی لوکس و قدرتمندی که توان پیمایش نسبتا بالایی دارند، توانسته است سهم قابل توجهی از بازار خودروهای دوستدار محیط زیست و پاک را از آن خود کند و قدرت سایر رقیبان را به چالش بکشاند.

بر اساس گزارش رویترز، حالا تسلاموتورز اعلام کرده است که می خواهد قیمت محصولاتش نظیر خودروهای تسلا مدل اس و مدل ایکس را در چین بعنوان بزرگترین بازار خرید خودروهای برقی و الکتریکی به میزان ۱۲ تا ۲۶ درصد کاهش دهد تا بتواند از آثار منفی جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده آمریکا بکاهد و بدین ترتیب بزرگترین بازار مصرف کننده خود را در جهان حفظ کند.

تسلاموتورز با اتخاذ این سیاست و استراتژی جدید می‌خواهد که قانون افزایش تعرفه‌های گمرکی و واردات خودرو را که توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا وضع شد، دور بزند و بدین ترتیب آمار فروش خود را همچنان بالا نگه دارد.

در غیر این صورت، تسلاموتورز نیز همچون بسیاری دیگر از خودروسازان متحمل ضرر و زیان هنگفتی می‌شد و تاوان تنش‌های سیاسی این دو کشور را به گفته کارشناسان و تحلیلگران بازار خودرو، شرکت‌های خودروسازی باید بدهند.

 

تسلا

 


اما بدین ترتیب ایلان ماسک، مدیرعامل و موسس شرکت آمریکایی تسلاموتورز خاظرنشان کرده است که با کاهش ۱۲ تا ۲۶ درصدی در قیمت نهایی خودروهای مدل اس و مدل ایکس تسلا، این محصولات با قیمت مقرون بصرفه و مناسب تری برای مصرف کنندگان چینی عرضه و ارائه خواهند شد.

بازار چین با توجه به جمعیت بسیار بالا و تنوع در سلیقه و قدرت خرید مردم همواره برای شرکت‌های مختلف نظیر تکنولوژی و خودروسازی از اهمیت خاص و بسزایی برخوردار بوده است و از دست دادن سهم کوچکی از بازار مصرف و خرید این کشور برای شرکت‌های مذکور می تواند ضرر و زیان‌های فراوانی را برای آنها به بار بیاورد.

وی در گفتگویی با گزارشگر رویترز همچنین گفت که ما با این کار می‌خواهیم مصرف‌کنندگان و مشتریان چینی را همچنان برای خود حفظ کنیم تا بازار به دست رقیبان ما نیفتد.

چندی پیش بود که خبر جدیدی منتشر شد و نشان می‌داد تسلاموتورز با مقامات شانگهای به توافقی در خصوص احداث و راه اندازی یک کارخانه اختصاصی تولید خودروهای تسلا دست یافتند که این نخستین کارخانه این خودروساز خارج از خاک ایالات متحده آمریکا بود. این شرکت بزرگ و جاه طلب با یک سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری کارخانه گیگافاکتوری خود را در چین راه اندازی کرد و حالا به نظر می‌رسد که می خواهد نخستین خودروهای تولیدی خود را در این کارخانه جدید از مشتریان چینی سفارش بگیرد.

کد خبر 105705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha